بررسی نقاط حادثه خیز راه های استان سمنان

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت: ۲۴ نقطه حادثه خیز در سطح راه های استان وجود دارد که ۱۹نقطه آن در آینده ای نزدیک بهسازی خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سید مجید نژاد صفوی مدیرکل راه و ترابری استان سمنان در نخستین نشست کمیته حمل و نقل استان سمنان گفت: ۲۴ نقطه دارای تصادف در سطح راه های استان وجود دارد که کار نصب علائم و ایمن سازی این نقاط انجام شده همچنین ۱۹نقطه آن در بهسازی خواهند شد.

وی همچنین ضمن بیان اینکه سه هزارو ۷۳۷ کیلومتر راه در حوزه استحفاظی استان وجود دارد، افزود: از این میزان ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی، ۳۴۶ کیلومتر راه اصلی، ۶۶۰ کیلومتر بزرگراه، دو هزارو ۱۳۷ کیلومتر راه روستایی و ۳۰ کیلومتر آزاد راه هستند که تا پایان سال۹۶ سعی داریم تعداد نقاط حادثه خیز را از ۲۴ به پنج نقطه کاهش دهیم.

نژاد صفوی تصریح کرد: ۱۷ راهدارخانه ثابت و سه راهدارخانه موقت فصلی در ایام نوروز با هدف ارائه خدمات مطلوب به مسافران و زائران رضوی در مواقع نیاز خدمات ارائه می کنند، همچنین در اجرای طرح نوروزی از ۲۸۱ نفر نیروی انسانی به عنوان کشیک نوروزی استفاده می شود.

وی افزود: بهره برداری پروژه های در دست اقدام، شروع عملیات ساخت با اولویت بندی پروژه های مصوب سفر ریاست جمهوری، ترمیم و روکش آسفالت محورهای حوزه استحفاظی با اولویت راه های شریانی و رفع نقاط پر تصادف و بهسازی آن از مهمترین برنامه های این اداره کل است.

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان با اشاره به راه اندازی ۳۰ پارکینگ جاده ای در محورهای مواصلاتی استان سمنان اظهار داشت: این مهم در زمره تلاش های ما در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافران است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان