برگزاری همایش پیاده‌روی در سمنان به مناسبت دهه فجر

فرماندار سمنان با بیان اینکه همایش پیاده‌روی در مسکن مهر صنعتی‌ساز سمنان در ایام‌الله دهه فجر امسال برگزار می‌شود، گفت: مدیران مرتبط ایجاد موارد انگیزشی برای رغبت بیشتر خانواده‌ها به ورزش همگانی را در دستور کار قرار دهند.

سید‌عباس دانایی در نخستین جلسه شورای ورزش همگانی شهرستان سمنان به نقش و جایگاه مهم توسعه ورزش در سلامت جامعه و به‌ویژه غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، نوجوان و خانواده‌ها اشاره کرد.

وی ضمن تقدیر از دستگاه‌های ذی‌ربط و به‌ویژه اداره ورزش و جوانان در شهرستان سمنان گفت: وجود ۱۶۰ مکان ورزشی در این شهرستان بیانگر وجود سخت‌افزار مناسب در این بخش است.

فرماندار سمنان افزود: محیط‌های ورزشی به‌عنوان یکی از فضاهای پاک، سالم و ایمن برای استفاده خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان در غنی‌سازی اوقات فراغت است.

دانانیی با تأکید بر توسعه ورزش همگانی به‌ویژه ورزش محله‌ای گفت: نیازسنجی از خانواده‌ها برای برنامه‌ریزی به‌منظور رفع نیازمندی‌های ورزشی ضروری است.

وی اضافه کرد: مدیران مرتبط باید خلاقیت و نوآوری در ورزش همگانی و ایجاد موارد انگیزشی برای رغبت بیشتر خانواده‌ها به ورزش همگانی را در دستور کار خود قرار دهند.

فرماندار سمنان توسعه ورزش همگانی را لازمه ورزش قهرمانی دانست و بیان کرد: ورزش عامل مهمی در ارتقای بهره‌وری در بخش تولید و خدمات در دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی است.

دانایی ادامه داد: آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی فواید ورزش و آموزش به دانش‌آموزان در مقاطع ابتدایی و همچنین ورزش کردن، پویایی، تحرک و برنامه‌ریزی دستگاه‌های ذی‌ربط در امورات فرهنگی و ورزشی می‌تواند در بلندمدت درونی شدن فرهنگ و قرار گرفتن آن در زندگی روزمره خانواده‌ها را در پی داشته باشد.

وی ورزش کردن و بازی‌های بومی و محلی را یکی از علاقه‌مندی‌های مردم به این مقوله دانست و گفت: ورزش و بازی‌های بومی و محلی بخشی از فرهنگ و هویت هر منطقه است.

فرماندار سمنان گفت: همایش پیاده‌روی در مسکن مهر صنعتی‌ساز سمنان در ایام‌الله دهه فجر امسال برگزار می‌شود.

دانایی ادامه داد: در صورت هماهنگی‌های لازم دومین همایش پیاده‌روی در ۲۲ اسفندماه به مناسبت گرامیداشت روز شهید و به یاد سرداران شهید محله ابوذر سمنان از خیابان ابوذر تا خیابان آستانه و گلزار شهدا به‌صورت محله‌محور برگزار می‌شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان