برگزاری مراسم شب قدر با رعایت دستورالعمل‌ها در مساجد

حجت الاسلام عباس عبدالهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری مراسم لیالی قدر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در تمامی مساجد، حسینیه ها، تکایا و بقاع متبرکه استان خبر داد.

عبدالهی در گفت و گو با ایسنا گفت: طبق مصوبه ستاد ملی و استانی کرونا، از ابتدای ماه مبارک رمضان، اقامه نماز به مدت نیم ساعت در تمام مساجد بر پا است، برای برگزاری مراسم شب های قدر، با رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی، این مراسم به مدت حداکثر دو ساعت برگزار می شود.

وی ادامه داد: طبق مصوبه و ابلاغ ستاد کرونا، از برگزاری هرگونه مراسم با تجمعات گسترده خصوصاً در فضای بسته جلوگیری خواهد شد، مراسم شب های قدر نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز و مکان هایی که در شرایط مناسب از لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی باشند برگزار می شود.

از تمامی مردم مؤمن و روزه دار استان سمنان تقاضا داریم، پروتکل های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند، از حضور و تجمع در مساجد و اماکن شلوغ خودداری کنند و با برگزار کنندگان مراسم در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه همکاری داشته باشند تا انشاالله همه بتوانند از فضیلت شب های قدر بهره مند شوند.

برای توزیع نذورات نیز شیوه نامه ها و دستورالعمل های خاصی به مساجد ابلاغ شده است، از مردم عزیز نیز تقاضا داریم در این شب ها و خصوصاً در مراسم شب های قدر از توزیع غذای گرم نذری پرهیز کنند و در این خصوص با متولیان مسجد و برگزار کنندگان مراسم همکاری داشته باشند.

وی همچنین در خصوص نظارت و بازرسی از روند رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مساجد استان سمنان گفت: کار نظارت و بازرسی در ماه مبارک رمضان توسط مراکز بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان به صورت مستمر انجام می شود، جدای از این، نیمی از همکاران نیروهای ستادی ما در اداره کل تبلیغات اسلامی و ادارات شهرستانی به عنوان ناظر و بازرس بر اجرای پروتکل های بهداشتی در مساجد نظارت می کنند.