به گفته فرماندار سمنان ۴۶ واحد صنفی متخلف شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری ایرنا، سید عباس دانایی، فرماندار سمنان گفت: ۴۶ واحد صنفی این شهرستان به دلیل رعایت نکردن محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های کرونایی شناسایی شدند و با آنان برخورد قانونی شد.
دانایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: شناسایی این ۴۶ واحد صنفی متخلف در رعایت محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های کرونایی مربوط به چهاردهم تا بیستم آبان بود و نظارت ها همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: از مجموع ۴۶ واحد صنفی که با آنان برخورد قانونی شد، ۳۹ واحد اخطار پلمب گرفتند و هفت واحد نیز پلمب شد.
وی بیان کرد: واحدهای صنفی متخلف پلمب شده بیشتر در زمینه خدمات فعالیت داشتند و می‌توان به سالن ورزشی، رستوران، قهوه‌خانه،کافی‌شاپ، و خواربارفروشی اشاره کرد.
فرماندار سمنان تصریح کرد: نظارت بر رعایت محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اصناف به منظور مبارزه با شیوع کرونا با جدیت دنبال و با افراد خاطی نیز برابر قانون رفتار می‌شود.
وی اضافه کرد: واحدهای صنفی بعد از دریافت اخطار پلمب در صورت بی‌توجهی به اخطار بدون فوت وقت و اعمال جریمه، پلمب خواهند شد.
فرماندار سمنان با اشاره به روند افزایشی شیوع کرونا، ابراز داشت: به منظور مبارزه با شیوع کرونا از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر به مدت یک ماه، به جز اصناف فروش مواد ضروری و غذایی، بقیه مشاغل باید از ساعت ۱۸ تعطیل باشند و ماندن مردم در خانه‌ و پرهیز از حضور در پاساژها و مراکز خرید به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از جمله اهداف اجرای این محدودیت‌ها است.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر سه شنبه گفت: با فوت ۴۵۳ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۹ هزار و ۲۰۲ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ۲۰ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۳۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و سه هزار و ۸۸ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۰۳ هزار و ۲۸۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت با تشریح وضعیت اپیدمی کرونا در استان سمنان گفت: نمودار موارد ابتلا و بستری کرونا در استان سمنان روند افزایشی دارد و روند صعودی آن با شیب تند و نگران کننده در حال امتداد است و به بالاترین میزان از زمان شروع اپیدمی کرونا رسیده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان