تامین تنها ۳۵ درصد آب سمنان از چشمه روزیه

چشمه روزیه با خروجی ۲۷۰ لیتر آب در ثانیه فقط ۳۵ درصد آب شهرستان سمنان را تامین می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با بیان این که تولید کنونی آب شهرستان سمنان ۷۴۰ تا ۷۵۰ لیتر بر ثانیه و نیاز کنونی آب ۹۰۰ لیتر در ثانبه است ، گفت : این چشمه در سال ۱۳۵۶ هزار و ۱۰۰ لیتر آب در ثانیه آب داشت این مقدار اکنون به ۲۷۰ لیتردر ثانیه کاهش یافته است.

محمد طاهری با اشاره به بهره برداری و انتقال آب چشمه روزیه در سال ۸۶ افزود : این چشمه در این سال با تولید حدود ۶۵۰ لیتر بر ثانبه ۹۰ درصد آب آشامیدنی شهر سمنان را تامین می کرد.

وی چشمه گل رودبار منطقه درجزین را از دیگر چشمه های تامین کننده آب این شهرستان برشمرد و گفت : در ۲۰ سال گذشته از این چشمه ۴۱۸ لیتر درثانیه آب برداشت می شد که اکنون به ۱۲۰ لیتر در ثانیه رسیده است.

طاهری با تاکید بر استفاده بهینه از آب آشامیدنی ، تصریح کرد : یک کولر آبی در هر ساعت حداقل هشت لیتر و در ۲۴ ساعت به طور میانگین ۲۰۰ تا ۲۵۰ لیتر آب مصرف دارد.

وی با اشاره به این که کنتور آب مصرف آب کولر را در ساختمان ها به طور مستقل محاسبه نمی کند ، یادآورشد : در این در حالی است که شیرهای پیچی و اهرمی در زمان استفاده نکردن آب ، به دلیل غیر استاندارد بودن ، باز و هدر رفت آب را افزایش می دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان خاطرنشان کرد : متاسفانه فرهنگ درست مصرف کردن آب نیز از سوی مردم و همه مشترکین آب به دلیل جریان همیشگی آب در منازل ، نهادینه نشده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان