ایجاد نظم خاص در فضای سبز شهری سمنان/گزارش عملکرد

شهردار سمنان گفت: شهرداری سمنان با استفاده از طرح جامع فضای سبز و طرح جامع آب خام در حال ایجاد نظمی خاصی در فضای سبز شهری است.

به گزارش مرآت، شهردار سمنان در هفتمین حضور خود در برنامه زنده تلویزیونی ترمه و ترنج از شبکه استانی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز سمنان که با محوریت فضای سبز شهر سمنان به اجرا در آمد ،با اشاره به قدمت بیش از ۲۵۰۰ ساله شهر سمنان گفت:ساختار اصلی شکل گیری شهر سمنان بر اساس آب، باغ و خانه باغ ها بوده است.

موسوی با اشاره به قدمت ۸۰۰ساله آب پخش کن شهر سمنان که توسط شیخ علاءالدوله سمنانی طراحی و به اجرا در آمده و تا به امروز فعال می باشد افزود:ساختار شهر سمنان بر اساس جریان آب از شمال به جنوب طراحی و خانه های این شهر در قالب خانه باغ بوده است اما متاسفانه زندگی شهری امروز به صورت خانه های متراکم و آپارتمان نشینی تبدیل شده و جریان آب صرفا جهت مصرف کشاورزی استفاده می شود.

وی اظهار داشت: شهر سمنان در حال حاضر دارای ۳۰۰ هکتار فضای سبز می باشد که از نظر مدیریت شهری این رقم به صورت ناخالص می باشد و می توان۱۸۰ هکتار از آن را فضای سبز خالص شهری اعلام کرد.

شهردار سمنان فضای سبز را ریه های موجود زنده ای به نام شهر نامید و گفت: در شهر های کویری این ریه ها از اهمیت قابل توجهی برخوردارند.

به گفته وی مدیریت شهری در تلاش است تا با حفظ گونه های کاشته شده تا به امروز و استفاده از گونه های متناسب با شرایط ترافیکی و جغرافیایی شهر در انتخاب گونه های جدید دقت و توجه بیشتری داشته و با استفاده از طرح جامع فضای سبز و طرح جامع آب خام ،نظم خاصی را در فضای سبز شهری برقرار کند.

موسوی در رابطه با چگونگی تامین اقلام گل و گیاه شهری اظهار داشت:شهر سمنان از داشتن مجموعه ای که به عنوان گلخانه یا محل تولیدات گیاهی باشد محروم بوده و تنها بسترهایی برای نگهداری موقت گل و گیاه که شامل پارک ۱۷شهریور و پارک سوکان را داراست،لذا طی بازدیدی که از محلات شهر اراک داشتیم هماهنگی هایی با پیمانکاران مجرب انجام و با همفکری جهاد کشاورزی در محدوده شهر درجزین سمنان دو قطعه زمین به ابعاد ۵۰۰۰متر مربع برای تولیدات اختصاص داده شده که اقداماتی شامل دیوارکشی و احداث سازه در حال انجام است.

شهردار سمنان در پایان ضمن تشکر از مردم اخلاق مدار شهر سمنان برای حفظ و نگهداری از فضای سبز شهری ابراز امیدواری کرد:در ادامه گل آرایی مسیر بلوار سعدی با گلهای رز هفت رنگ و ترمیم مسیر تردد درون شهری در آینده با همراهی شهروندان شهری با جلوه آراسته و در خور شان مردم شریف سمنان داشته باشیم.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان