تحقق ۶۰ درصدی طرح شبکه سیر در حمل‌ و نقل جاده‌ای استان

سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان از تحقق ۶۰ درصدی طرح شبکه سیر در حمل‌ و نقل جاده‌ای استان خبر داد.

به گزارش مرآت، احسان منصورکیایی سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان ضمن تشریح ضوابط طرح شبکه سیر که با هدف شکل گیری شرکت ‌های نمانام (دارای برند مشخص) انجام می شود، گفت: هدف از اجرای این طرح تجمیع امکانات و پتانسیل های شرکتها برای تشکیل یک مجموعه توانمند با حفظ استقلال حقوقی شرکت هاست.

منصورکیایی با اشاره به ضوابط جدید در بخش حمل‌ونقل مسافر با رویکرد ایجاد شبکه سیر اظهار داشت: شرکتهای حمل و نقل مسافر به عنوان متصدیان حمل و نقل در قبال حق‌الزحمه دریافتی از مسافر مسئولیت سفر از ابتدا تا انتها را برعهده دارد و می بایست با مدیریت مناسب، سفری ایمن و با خدمات مطلوب را برای مسافران فراهم نماید.

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد شرکتهای حمل و نقل مسافر در کشور عموما ً ساختار فعالیت اقتصادی شرکت‌های حمل‌ونقل بر پایه واسطه‌گری شکل‌گرفته که این امر شیوه مدیریت قوی و یکپارچه را بر تمامی عناصر حمل و نقل مسافر را با چالش مواجه نموده و بهره وری را در این بخش کاهش داده است.

سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان اظهار کرد: با توجه به گسترش شیوه های دیگر حمل و نقل عمومی در چند سال اخیر بمنظور افزایش رقابت ، حفظ جایگاه ، اصلاح ساختار ، ارتقاء بهره وری و در نهایت صیانت از حقوق شهروندی مسافران گامهای مهمی از سوی سازمان راهداری اتخاذ گردیده است .

منصورکیایی افزود: اجرای طرح «فعالیت شبکه‌ای شرکت‌های مسافربری» در کشور ضمن حفظ ماهیت حقوقی شرکت‌ها منجر به تجمیع امکانات و آورده‌های آنان برای شکل‌دهی یک مجموعه توانمند و معتبر می گردد.

وی، تجمیع امکانات و تجهیزات شرکتها منجمله ناوگان ، بازار تقاضا ، افزایش سطح ایمنی ، ارائه خدمات مطلوب و گسترده به مشتریان ، رعایت دقیق قوانین و مقررات ، را از جمله مزیت های اجرایی شدن این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد : با همکاری صنوف حمل و نقل جاده ای استان تاکنون بیش از ۶۰ درصدی از روند اجرایی این طرح توسط شرکتهای مشمول اجرا گردیده است که امید میرود با پیگیری انجام شده این طرح بصورت کامل در استان تحقق یابد.

شایان ذکر است ۳۴ شرکت حمل و نقل مسافر با در اختیار قرار داشتن بیش از ۱۰۰۰ دستگاه ناوگان جاده ای در امر جابجایی مسافر در استان فعالیت می نمایند .

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان