۳۰ طرح صنعتی، معدنی و کشاورزی در استان سمنان اجرا می‌شود

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان سمنان از اجرای ۳۰ طرح بزرگ صنعتی، معدنی و کشاورزی در استان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علیرضا طاهری در سی و پنجمین نشست اقتصاد مقاومتی استان سمنان با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای اجرای مقدمات این پروژه‌ها اظهار داشت: مشکل ۱۸ پروژه از این پروژه‌ها برطرف شده و تسهیلات لازم را اخذ کرده‌اند و حمایت برای اجرایی شدن سایر پروژه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به میزان اشتغال ایجادشده پس از اجرایی شدن این طرح‌ها نیز اشاره کرد و افزود: با اجرایی شدن این طرح‌ها زمینه اشتغال ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در استان سمنان ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان سمنان با تأکید بر لزوم تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان سمنان خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی تنها عامل درمان بیماری اقتصاد در کشور است که باید برای آن طرح‌های اقتصادی برگرفته از توانمندی‌های داخلی را به مرحله عملیاتی برسانیم.

وی با بیان ظرفیت‌های ویژه استان سمنان در رونق تولید و اجرای طرح‌های کشاورزی، صنعتی و معدنی اذعان کرد: اجرای این طرح‌ها می‌تواند تحول عظیمی را در اقتصاد استان سمنان ایجاد کند که این مهم در اقتصاد کشور نیز اثرگذار است.

طاهری از کمبود منابع آبی به‌عنوان یکی از دغدغه‌های موجود در استان نام برد و افزود: آب یکی از چالش‌های موجود در استان سمنان است که باید برای برطرف کردن این چالش اقدامات اساسی انجام شود.

وی به برخی از طرح‌ها و اقدامات برای برطرف کردن مشکل آب استان اشاره کرد و ادامه داد: طرح انتقال آب از دریاچه خزر به‌عنوان یک طرح بلندمدت برای برطرف کردن مشکل آب استان در حال بررسی است و در این میان طرح‌ها و برنامه‌های کوتاه‌مدت نیز برای برطرف کردن این مشکل در نظر گرفته‌ شده است که ساماندهی فاضلاب و غیره برخی از این اقدامات است.

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان سمنان با بیان اینکه میزان زیادی از هدر رفت آب در بخش کشاورزی صورت می‌گیرد بر ضرورت استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری تأکید کرد و افزود: در سال گذشته برای اجرای آبیاری تحت‌فشار در بیش از ۹۰۰۰ هکتار از اراضی استان حمایت لازم انجام شد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان