تحقق ۸۵ درصد تعهد اشتغال استان سمنان در بخش صنعت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تحقق ۸۵ درصد تعهد اشتغال این استان در بخش صنعت خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، بهروز اسودی در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان که با حضور معاون اقتصادی استاندار برگزار شد اظهارداشت: براساس پایش صورت گرفته بیش از ۹۷۰ فرصت شغلی جدید از طریق اعطای تسهیلات رونق تولید در بخش‌های صنعتی این استان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این فرصت‌های شغلی با حمایت دولت از طریق تخصیص اعتبارات رونق تولید سال گذشته در ۱۴۱ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان‌های مختلف استان سمنان ایجاد شده‌اند.

دبیر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان از خیز مسئولان استان برای ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتری تا پایان امسال اخبر داد و گفت: امسال نیز استقبال فعالان تولید در بخش‌های صنعتی و تولیدی از تسهیلات این طرح بسیار بالا بوده است.

اسودی بابیان اینکه تا کنون ۱۰۴ واحد تولیدی استان سمنان در سامانه بهین‌یاب ثبت نام کرده‌اند افزود: ۶۷ واحد از این ۱۰۴ واحد ثبت‌ نام شده در بخش صنعت و ۳۷ واحد آن نیز در بخش‌های مختلف کشاورزی و از جمله در بخش‌های زراعی، باغداری و دامپروری فعال هستند.

وی با بیان اینکه ثبت‌‌ نام از واحدهای متقاضی از طریق سامانه بهین‌یاب همچنان ادامه دارد افزود: خوشبختانه امسال امکان استفاده از این تسهیلات محدود به ۲ بخش صنعت و کشاورزی نیست و فعالان حوزه اصناف و گردشگری نیز می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه کمبود نقدینگی یکی از اصلی‌ترین مشکلات فعالان تولیدی در استان است خاطرنشان کرد: تسهیلات رونق تولید تا حدودی می‌تواند مشکلات واحدهای تولیدی مشکل‌دار را مرتفع کند.

اسودی با بیان اینکه این تسهیلات پیش از این تنها به واحدهای کوچک و متوسط تعلق می‌گرفت، ادامه داد: خوشبختانه اخیراً با تصویب کارگروه ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، امکان استفاده واحدهای بزرگ با اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر نیز فراهم شده و به‌زودی دستورالعمل اجرایی آن به بانک‌های سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد از سهم پرداختی استان سمنان از تسهیلات رونق تولید به بخش بازسازی و نوسازی واحدها اختصاص داده شده اظهارداشت: همچنین ۷۵ درصد سهم استان سمنان از این تسهیلات ارزان‌قیمت نیز به طرح‌های با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد و سرمایه در گردش اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه سرمایه در گردش ارتباط مستقیمی با میزان تولید و اشتغال واحدها دارد گفت: این طرح می‌کوشد با اعطای تسهیلات و افزایش سرمایه در گردش واحدهای صنعتی و تولیدی زمینه تولید بیشتر و متعاقب آن ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر را در این واحدها فراهم کند