اجرای طرح امین در مدارس سمنان

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در سال تحصیلی جدید گفت: طرح امین در مدارس سمنان اجرایی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمد دستورانی در دیدار با برخی مدیران آموزشی این استان با اشاره به حضور روحانیون در مدارس استان اظهار داشت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته در تعدادی از مدارس سطح استان روحانیون در قالب طرح امین به صورت کامل حضور خواهند داشت.

وی گفت: در راستای پررنگ کردن اسلام و آشنا شدن دانش‌آموزان ابتدایی با مفاهیم و آموزه‌های دینی این طرح در برخی از مدارس ابتدایی نیز اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان شعار سال تحصیلی جدید را ۴۰ سالگی انقلاب، مدرسه مهارت محور و تربیت عبد صالح دانست.

دستورانی با اشاره به‌ قرار گرفتن در آستانه چهل‌سالگی انقلاب و ایام محرم تصریح کرد: جهل و غفلت باعث شد که امام حسین(ع) را به شهادت برسانند.

وی با بیان اینکه بخشی از پروژه مهرماه سخت‌افزاری و بخشی نیز نرم‌افزاری است، خاطرنشان کرد: در بخش نیروی انسانی، کتب درسی و فضای آموزشی تلاش شده است تا امید آفرینی با تربیت حسینی و تربیت انقلابی امام خمینی (ره) را سرلوحه قرار دهیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به اینکه در سه ماه اخیر اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان فضای مناسبی برای مهرماه ایجاد کرده است، بیان کرد: در سال تحصیلی جدید ۱۲۱ هزار دانش‌آموز در یک‌هزار و ۱۰۰ مدرسه با همراهی ۱۰ هزار معلم و معلم یار در پنج هزار کلاس درس سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند.

دستورانی بیان کرد: با هدف توسعه عدالت آموزشی، ۵۹ مدرسه استان در مناطق محروم زیر ۱۰ دانش آموز در حال فعالیت است که هزینه‌های زیای به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه به‌طور میانگین در هر سال تحصیلی برای هر دانش‌آموز در مناطق غیر محروم ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان هزینه می‌شود خاطرنشان کرد: در مناطق محروم این هزینه به ۶ میلیون ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به اینکه ۶۳ هزار دانش‌آموز در دوره ابتدایی با پوشش تحصیلی ۹۹٫۸ درصد، متوسط اول ۲۷ هزار دانش‌آموزبا پوشش تحصیلی ۹۷٫۶ درصد، متوسط دوم ۲۲ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز با پوشش ۹۴٫۵ درصد در حال تحصیل هستند خالطرنشان کرد: پوشش تحصیلی استان سمنان ۱۱ درصد از میانگین پوشش کشوری بالاتر است .