تداوم طرح کنترل هوشمند مبتلایان کرونا در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ایرج کارخایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی اجرای مرحله دوم طرح کنترل هوشمند مبتلایان به کرونا در استان سمنان در ساختمان معاونت عمرانی استانداری سمنان اظهار کرد: با عنایت به تأکید استاندار سمنان و ابلاغ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مرحله دوم طرح کنترل هوشمند مبتلایان به کرونا در استان اجرا می‌شود.

او گفت: در مرحله دوم طرح کنترل هوشمند مبتلایان به کرونا، از ورود و ارائه خدمات به افراد مبتلا به کرونا در دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان، شهرداری‌ها، شعبات مرکزی و پرتراکم بانک‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، شرکت‌های مسافربری، پایانه‌های مسافربری، راه‌آهن، دفاتر فروش بلیت و دفاتر پیشخوان و خدمات الکترونیک خودداری خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان اضافه کرد: در این طرح، ارائه خدمات به مبتلایان به بیماری کرونا که باید دوران قرنطینه را سپری کنند، در مراکز مشمول طرح ممنوع است و مراجعان ملزم به ارائه کارت یا شماره ملی هستند و در صورت مثبت بودن افراد به کرونا که در اپلیکیشن ماسک مشخص خواهد شد، از ورود آنها جلوگیری خواهد شد.

کارخایی بیان کرد: با ابلاغ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، مسؤولیت حسن اجرای طرح در شهرستان‌ها به عهده فرمانداران و در دستگاه‌ها و سازمان‌ها و مراکز مرتبط به عهده مدیران و شهرداران است.

او افزود: ضرورت و لزوم اجرای طرح کنترل هوشمند مبتلایان به کووید-۱۹ با استفاده از اپلیکیشن ماسک در استان با توجه به اوج‌گیری مجدد و شروع موج جدید بیماری کرونا که منجر به تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌ها شده، بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: از فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان درخواست می‌شود تا برای پیشگیری و مبارزه با ویروس منحوس کرونا و حفظ سلامتی مردم و مجموعه زیرپوشش، همکاری لازم را برای اجرا و عملیاتی کردن مرحله دوم طرح کنترل هوشمند مبتلایان به کرونا انجام دهند.

کارخایی بیان کرد: برای استفاده مناسب از اپلیکیشن ماسک که اطلاعات کامل بیماران مبتلا به کرونا که باید دوران قرنطینه را بگذرانند در آن ثبت شده است، دانشگاه علوم پزشکی سمنان و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همکاری و هماهنگی لازم را خواهند داشت.

او افزود: به‌منظور اجرای دقیق مرحله دوم طرح، تیم‌های ارزیاب خصوصاً توسط فرمانداری‌ها از مجموعه دستگاه‌های متولی و از مراکز و دستگاه‌های مشمول طرح به‌صورت مستمر بازدید و بازرسی خواهند کرد.

یکی از راه‌های پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی خصوصاً گذراندن دوران قرنطینه افراد بیمار در مراکز درمانی یا منازل است که حضور و تردد افراد مبتلا در جامعه می‌تواند خطرآفرین و موجب گسترش شیوع کرونا در جامعه باشد که هدف از اجرای این طرح جلوگیری از حضور و تردد افراد مبتلا در جامعه است.

کارخایی بیان کرد: تشدید رعایت مسائل بهداشتی، فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، زدن ماسک و رعایت دوران قرنطینه بیماران مبتلا ازجمله موارد بسیار مهم برای مبارزه با کرونا محسوب می‌شود.