ترافیک داخلی و خارجی اینترنت در استان سمنان تفکیک شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: تفکیک ترافیک بین‌الملل از ترافیک داخلی اینترنت در استان به صورت کامل اجرایی شد.

ترافیک داخلی و خارجی اینترنت در استان سمنان تفکیک شد.

مسعود میررضایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح با هدف کاهش هزینه و افزایش سرعت دسترسی به سایت های داخلی در استان سمنان اجرایی شده است و با استفاده از این طرح، قیمت تعرفه داخلی ۵۰ درصد از تعرفه بین‌الملل ارزان‌تر محاسبه می شود.

وی تصریح کرد: برای ورود به برخی از سایت ها، کاربران ایرانی مجبور به استفاده از سرورهای برون مرزی بودند و به این منظور هزینه استفاده از اینترنت آن ها به صورت ترافیک بین‌الملل محاسبه می شد که با اجرای این طرح این مشکل برطرف شده است.

وی اضافه کرد: در پنج نقطه از ایران نقطه تبادل اینترنت و اطلاعات یا آی. ایکس. پی مشخص شده است که این نقاط داخلی هستند و تبادل اطلاعات را به صورت داخلی انجام می دهند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان افزود: نزدیک‌ترین نقاط تبادل اینترنت داخلی نسبت به سمنان استان های تهران و خراسان رضوی است.

وی یادآور شد: کاربرانی که از پایگاه های اینترنتی داخلی استفاده می کنند، می توانند با پرداخت هزینه کمتر از حجم اینترنت بیشتر استفاده کنند یا به عبارتی حجم اینترنت مصرفی آنها ۲ برابر می شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: همزمان با تفکیک ترافیک داخل از بین‌الملل، اپراتورها و شرکت های ارایه دهنده اینترنت و بسته های اینترنتی ملزم هستند برای ترغیب کاربران ایرانی به استفاده از سایت های داخلی ۵۰ درصد تخفیف برای کسانی که به نشانی‌های اینترنتی داخلی مراجعه می کنند اعمال کنند که این مساله در استان سمنان نیز عملیاتی شده است.

به گزارش ایرنا، اکنون کاربران ایرانی می توانند با مراجعه به بیش از ۲۰۰ نشانی اینترنتی داخلی از ۵۰ درصد تخفیف بهرمند شوند.

تفکیک ترافیک داخلی و خارجی اینترنت در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، بوشهر، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، همدان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، گیلان، اردبیل، مرکزی، چهارمحال بختیاری، لرستان و قم به صورت کامل عملیاتی شده و در مناطق مخابراتی دیگر نیز در حال راه اندازی است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان