تاکسی اینترنتی در سمنان راه‌اندازی می‌شود

فرماندار سمنان از راه‌اندازی تاکسی اینترنتی در سمنان خبر داد و گفت: بیش از هزار تاکسی در شهرستان سمنان وجود دارد که با اجرای این طرح می‌توان بخش عمده‌ای از مشکلات صنف تاکسیرانی را برطرف کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید عباس دانایی در نشست شورای ترافیک شهرستان سمنان با اشاره به برخی مشکلات صنف تاکسیرانی اظهار داشت: طرح ایجاد تاکسی اینترنتی در سمنان به‌صورت آزمایشی در یک بازه زمانی سه‌ماهه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورت دریافت نتیجه مطلوب این طرح به‌صورت مستمر اجرا می‌شود اذعان کرد: بالغ‌بر یک هزار و ۷۰ تاکسی در شهرستان سمنان وجود دارد که به‌صورت فانی و با مجوز از صنف تاکسیرانی در حال فعالیت هستند.

فرماندار سمنان با تأکید بر لزوم سامان‌دهی تاکسیرانی در شهرستان سمنان خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی و اجرای طرح تاکسی اینترنتی بخش عمده‌ای از مشکلات این صنف برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح به‌صورت رایگان و بدون هزینه برای رانندگان تاکسی درون‌شهری و برون‌شهری سمنان اجرا می‌شود و رانندگان تنها باید برای مشارکت در این طرح نرم‌افزار لازم را درگوشی هوشمند خود نصب کنند.

دانایی افزود: اجرای این طرح می‌تواند در مصرف سوخت، کاهش هزینه‌های رانندگان و اتلاف وقت شود.

وی نام نرم‌افزار این طرح را «سمانه تاکسی موبایل اِسنپ» عنوان کرد و گفت: این برنامه می‌تواند مکان مسافران را به رانندگان نمایش دهد و این مهم در افزایش سطح درآمد رانندگان نیز مؤثر است.

فرماندار سمنان بیان کرد: جلوگیری از ورود خودروهای شخصی و بدون مجوز تاکسیرانی به محدوده مسافربری رانندگان تاکسی یکی دیگر از نتایج مطلوب این طرح است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان