تلاش‌ها بر بازگرداندن همه شهرهای استان به آبی کرونایی

سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان گفت: تلاش ویژه و مستمر همه مسوولان برای حفظ وضعیت آبی کرونایی در شهرستان میامی و بازگشت شهرستان‌های نارنجی و زرد به آبی متمرکز شود.

به گزارش ایرنا، سید محمدرضا هاشمی شامگاه شنبه در نشست تخصصی با فرمانداران و روسای دانشگاه‌ علوم پزشکی استان سمنان با موضوع مدیریت کرونا در سالن غدیر استانداری سمنان با قدردانی از اقدام های دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود و فرمانداران در مقابله با کرونا ابراز داشت: مبارزه با کرونا باید در کف میدان انجام شود و در این مسیر تمام ظرفیت‌های موجود مورد استفاده قرار گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت نگهداری از روند نزولی سیر ابتلا به ویروس کرونا در استان افزود: همه ما مسئول سلامت مردم هستیم و باید با انسجام، همدلی و وفاق در راستای حفظ وضعیت موجود تلاش کنیم.

رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی موضوعی است که با وجود واکسیناسیون عمومی باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

فضاسازی برای اقناع مردم نسبت به تزریق واکسن و آگاهی بخشی برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام شود.

برای آگاهی بخشی بدون تنش و نگرانی به مردم، می‌توان از ظرفیت روحانیان و ائمه جماعات استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید کرونا به بهانه‌ای برای دوری از اقدامات میدانی و تعطیل کردن امور تبدیل شود گفت: باید ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و برگزاری جلسات به صورت ویدیو کنفرانس، سفرهایی به منظور بازدیدهای حضوری انجام شود.

مراقبت های بهداشتی در حوزه بازگشت زائران اربعین از مسیرهای استان سمنان ضمن میزبانی مطلوب به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.