تمام دانشگاه‌های استان سمنان از زیرساخت فیبرنوری بهره‌مند هستند

به گزارش ایرنا، سید یاسر حسن پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: تمام دانشگاه‌های استان به فیبر نوری متصل هستند که از الزام‌های اتصال به شبکه علمی کشور است.

سید یاسر حسن پور روز چهارشنبه با اشاره به اتصال تمام دانشگاه های استان سمنان به فیبرنوری، به رسانه ها گفت: زیرساخت فیبر نوری یکی از الزامات اتصال دانشگاه ها به شبکه علمی محسوب می شود و تمامی دانشگاه های استان دارای زیرساخت مناسب فیبر نوری هستند.

حسن پور با اشاره به جایگاه دوم استان سمنان در شاخص های فناوری اطلاعات (IDI) در کشور گفت: در حال حاضر زیرساخت مناسب جهت اتصال دانشگاههای استان به شبکه علمی کشور مهیا است.

وی خاطر نشان کرد: از مزایای پیوستن دانشگاهها به شبکه علمی کشور، اشتراک منابعی چون دسترسی تمام دانشگاهها به منابع علمی، امکانات آزمایشگاهی ، پژوهشی و کتابخانه ها است، در عین حال با توجه به شیوع کرونا زیرساخت مناسب برای آموزش های بین دانشگاهی به صورت مجازی از این طریق فراهم است.

حسن پور با اشاره به اینکه شبکه علمی کشور بر اساس نقشه جامع علمی کشور شکل گرفته است ،گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وظیفه فراهم آوردن زیرساخت مناسب را برای اجرای این شبکه بر عهده دارد و پیگیری ها برای اتصال با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با بیان اینکه افزایش ترافیک الکترونیکی از ۱۰ هزار و ۳۲۲ به ۲۷ هزار و ۶۰۱ مورد نشانه استفاده بیشتر مردم از بستر الکترونیک در این استان است گفت: وضعیت زیرساخت های استان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مطلوب است و این استان ظرفیت خوبی برای تبدیل شدن به محور ارتباطی غربی شرقی کشور دارد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان