راه‌اندازی کتابخانه‌های دیجیتال در شهر سمنان

به گزارش ایرنا،فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: یکی از طرح‌ها به منظور تحقق عنوان پایتخت کتاب برای شهر سمنان، راه‌اندازی کتابخانه‌های دیجیتال در این شهر است.

فرشید فلاح روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه کتابخانه‌های دیجیتال در شهر سمنان در ۲ سطح راه اندازی می‌شود بیان کرد: کتابخانه‌های نامک برای عموم مردم قابل استفاده است که می‌توانند بدون حضور کتابدار، کتاب مورد نظر خود را امانت بگیرند و یا کتاب اهدا کنند.

وی افزود: کتابخانه‌های دیجیتالی دانوش در سطح بالاتر با ظرفیت یکهزار نوع کتاب است و برای امانت گرفتن کتاب از این کتابخانه‌ها باید کارت مخصوص آن از دبیرخانه پایتخت کتاب دریافت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: شهرداری سمنان نیز نرم‌افزاری به نام «تکاو» به منظور خرید و فروش کتاب‌های دست دوم طراحی کرده است.

فلاح گفت: نهادهای دولتی، به ویژه اداره کل آموزش و پرورش استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، شهرداری و فرمانداری سمنان در زمینه تحقق عنوان پایتخت کتاب برای شهر سمنان به خوبی همکاری می‌کنند.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدام‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد در پیشبرد این طرح، استفاده از ظرفیت‌های مردمی توانا و انتخاب موسسه غیردولتی آرمان روشن به عنوان مسئول دبیرخانه پایتخت کتاب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه از بهمن ماه طرح‌هایی به منظور تحقق عنوان پایتخت کتاب برای سمنان آغاز می‌شود گفت: در این طرح‌های بدیع و خلاقانه از فناوری‌های روز استفاده می‌شود.

برای ترویج بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی، هر سال شهری به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب می‌شود که تاکنون اهواز، نیشابور، بوشهر، کاشان، یزد و شیراز موفق به کسب این عنوان شده‌اند. سمنان به عنوان یکی از گزینه‌های این عنوان برای سال ۱۴۰۰ نیازمند فراهم کردن زمینه لازم برای دستیابی به این عنوان است.