مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با بیان اینکه ۱۵ هزار سبد غذایی بین نیازمندان این استان توزیع شده است، گفت: نیاز مددجویان سمنان فراتر از کمک‌های فعلی است.

سیدجواد رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس استان سمنان با اشاره به اینکه در هفته اکرام ایتام و اطعام نیازمندان حامی‌یابی برای ایتام و سفره انداختن برای آنان نسبت به روزهای دیگر سال بسیار پررنگ‌تر است، اظهار کرد: ۱۰ هزار حامی در استان سمنان کمک‌حال نیازمندان هستند که با افزایش حامیان، کمک به این افراد نیز افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۵ هزار سبد غذایی با کمک خیران بین نیازمندان توزیع شد، اضافه کرد: ارزش هر سبد غذایی به‌طور میانگین ۱۰۰ هزار تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان سمنان با اشاره به اینکه زکات جمع‌آوری‌شده نیز بر اساس جامعه آماری بین مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تقسیم می‌شود، اظهار داشت: جمع‌آوری زکات و هزینه‌کرد زکات طبق قانون بر عهده کمیته امداد بوده و چون امر زکات یک بحث شرعی است، باید موردتوجه مؤمنان قرار گیرد تا در مسیر خود انجام شود.

رضوی با بیان اینکه مبلغ زکات فطره برای هر نفر در روزهای آخر ماه رمضان توسط نمایندگان ولی‌فقیه و مراجع عظام تقلید اعلام می‌شود، اظهار داشت: از سوی کمیته امداد امام خمینی در سراسر استان سمنان، صندوق‌های متحدالشکلی برای جمع‌آوری زکات فطره در نظر گرفته شده که پس از جمع‌آوری مبالغ بعد از نماز عید فطر با همکاری بانک‌های عامل بین نیازمندان شناسایی‌شده توزیع خواهد شد.

وی ضمن تشکر از مردم و مسؤولان و دعوت از آنان برای همکاری بیشتر در امر خدمات‌رسانی به نیازمندان اظهار کرد: نیاز نیازمندان استان سمنان فراتر از آن چیزی است که کمک می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: تقاضای ما همراهی بیشتر مردم و توجه ویژه و خاص مسؤولان استانی است؛ چراکه تجمیع این دو همکاری، تأثیر به سزایی در بهبود وضع نیازمندان دارد.