توزیع ۲۴ هزار سبد غذایی بین کودکان مبتلا به سوء تغذیه در سمنان

به گزارش مرآت، سید جواد رضوی مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان سمنان ضمن بیان اینکه سال گذشته سبد غذایی در نظر گرفته شده برای استفاده یک هزار و ۹۳۳ کودک مبتلا به سوء تغذیه استان سمنان با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال خریداری و بین نیازمندان توزیع شد، افزود: برنامه حمایتی توزیع سبد غذایی برای کودکان مبتلا به سوء تغذیه با مشارکت کمیته امداد، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تأمین اجتماعی با هدف رفع سوء تغذیه کودکان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه حفظ سلامت نیازمندان به خصوص کودکان دچار سوء تغذیه یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد است، گفت: در سال گذشته، ۲۳ هزار و ۹۰۰ سبد غذایی بین کودکان مبتلا به سوء تغذیه در بازه سنی شش ماه تا پنج سال توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان سمنان با بیان اینکه بخش عمده ای از مشکلات و بیماری های کودکان ناشی از سوء تغذیه است، افزود: سال گذشته، سبد غذایی در نظر گرفته شده برای استفاده یک هزار و ۹۳۳ کودک مبتلا به سوء تغذیه استان با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال خریداری و بین نیازمندان توزیع شد.
رضوی گفت: کودکان مبتلا به سوء تغذیه از سوی مراکز بهداشتی و درمانی، معرفی و این نهاد پس از بررسی های لازم با تأیید نیازمندی خانواده، بین هر یک از این افراد، هر ماه سبد غذایی به ارزش ۷۴ هزار و ۸۰۰ تومان توزیع می کند.

وی گفت: در حال حاضر از مجموع یک هزار و ۹۳۳ کودک مبتلا به سوء تغذیه استان، ۷۱۴ نفر در شهرها و یک هزار و ۲۱۹ نفر در روستاها زندگی می کنند که تنها هفت درصد از این نفرات، تحت پوشش کمیته امداد هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان سمنان با بیان اینکه هر کودک به محض ورود به طرح و بهره‌مندی از مزایای آن، باید طی دو دوره شش ماهه، تحت پوشش طرح بوده تا مراتب پایش رشد آن به صورت کامل انجام و شرایط رفع سوء تغذیه وی، محرز شود، تصریح کرد: در صورت بهبودی کامل و سلامتی کودکان تحت حمایت این طرح، آنان از این طرح حمایتی خارج شده و کودکان دیگری که از سوء تغذیه رنج می‌برند با معرفی مراکز بهداشت جایگزین می‌شوند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان