توصیه‌های یک کارشناس تغذیه برای کاهش تشنگی در طول ماه رمضان

یک متخصص تغذیه استفاده از میوه‌جات و سبزیجات را از مهمترین راه‌کارها برای کاهش عطش و تشنگی روزه‌داران در طول روزهای طولانی خردادماه برشمرد.

وحید نداف در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،منطقه سمنان با بیان این مطلب اظهارکرد: استفاده از میوه‌جات به خصوص خیار و سیب در وعده سحر باعث کاهش تشنگی فرد روزه‌دار در طول روز می‌شود.

وی افزود: بهترین تغذیه در ماه مبارک رمضان در وعده سحر غذاهای حاوی پروتئین مانند گوشت و حبوبات، کربوهیدرات‌ها مانند برنج، ماکارونی، نان و… و سبزیجات و انواع میوه‌هاست.

این کارشناس علوم غذایی ادامه داد: روزه‌داران باید توجه کنند که در وعده افطار از غذای سبک استفاده کنند که بهترین نوع آن سوپ سبک است.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: دوزه‌داران در طول این ماه مبارک می‌توانند از خرما و انواع کربوهیدرات‌ها نیز در وعده سحر استفاده کنند.

نداف این متخصص تغذیه با اشاره به کاهش وعده‌های غذایی در طول ماه مبارک رمضان، گفت: بهترین تقسیم‌بندی وعده‌های غذایی در ماه مبارک رمضان این است که ۴۰ درصد تغذیه در وعده سحر، ۲۰ درصد در وعده افطار و ۳۰ درصد در وعده شام و ۱۰ درصد هم به صورت میوه در طول شب مورد استفاده قرار گیرد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان