مدیر نمایندگی ستاد دیه استان سمنان از برگزاری جشن گلریزان در ۴ نقطه استان خبر داد و گفت: ۱۱۴ زندانی جرائم غیر عمد استان چشم انتظار حمایت های خیران برای آزادی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدهادی نقیبی مدیرنمایندگی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت درخصوص برگزاری جشن گلریزان گفت: جشن‌ گلریزان در شهرستان های دامغان، شاهرود، سمنان و گرمسار استان سمنان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه جشن گلریزان از ۹ خرداد آغاز و به مدت دو هفته در این استان برگزار می‌شود، افزود: جشن گلریزان ۹ خرداد در شاهرود، ۱۰ خرداد در سمنان، ۲۰ خرداد در گرمسار و ۲۲ خرداد در دامغان برگزار خواهد شد.

مدیرنمایندگی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد استان سمنان همچنین تصریح کرد: امیدوارم با کمک های خیرین و نهادهای دولتی و خصوصی در جشن گلریزان امسال امکان آزادسازی حداکثر زندانیان نیازمند از زندانهای استان فراهم شود.

نقیبی با بیان اینکه ۶۸ زندانی غیر عمد در جشن گلریزان سال گذشته آزاد شدند، گفت: بدهی این زندانیان بالغ بر ۳۱ میلیارد ریال بود که ۱۷ میلیارد آن را ستاد دیه پرداخت کرد.

وی افزود: با پیگیری مجدانه اعضای ستاد دیه و مددکاران زندان ها مبلغی بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال از شاکیان گذشت رضایتمندانه اخذ شد و بالغ بر یک میلیارد ریال توسط خود مددجویان پرداخت شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان سمنان با بیان اینکه اکنون ۱۱۴ نفر در سطح استان سمنان به سبب جرائم غیر عمد در زندان هستند گفت: تصادف، چک بلا محل، مهریه و نفقه از جمله جرائم غیر عمد زندانیان محسوب می شود.

وی همچنین اظهار کرد: امیدواریم در جشن گلریزان ۹۶ با کمک‌های خیران، تخفیف شکات و پرداخت بلاعوض افراد دربند از زندان آزاد شوند به آغوش گرم خانواده برگردند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان سمنان با اعلام شماره حساب های این ستاد برای اعطای کمک های مردمی افزود: مردم استان سمنان می توانند هدایای نقدی خود را به شماره حساب ۳۲۵۱۷۸۵۹/۱۰ بانک ملت و ۰۱۰۵۷۰۱۶۸۷۰۰۵ نزد بانک ملی و یا از طریق تلفن همراه با کد #۷۷۷۷۰۲۳*۷۸۰* واریز کنند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان