ثبت‌نام خانوارهای غایب در سرشماری استان سمنان ۴۸ ساعت تمدید شد

سمنان- دبیر ستاد سرشماری عمومی استان سمنان با بیان اینکه مهلت نام نویسی خانوارهای غایب در سرشماری تمدید شد، گفت: ۱۸هزار خانوار غایب استان تا ساعت۲۴پنج شنبه برای تکمیل سرشماری مهلت دارند.

رضا عبدالله زاده در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه تاکنون ۲۲۶ هزار و ۷۰۰ خانوار فهرست شده اند که از این تعداد حدود ۱۸ هزار و ۷۰۰ خانوار غایب بودند، ابراز داشت: این تعداد غایب افرادی هستند که در مرحله اول سرشماری به صورت اینترنتی کد رهگیری را دریافت ولی بنا به دلایلی آن را به مامور سرشماری ارائه نکرده اند.

وی با بیان اینکه خانوارهای غایب در زمینه ارائه کد رهگیری باید شتاب و کد مورد نظر را به ستاد سرشماری اعلام کنند، تصریح کرد: بنا به اطلاعیه وزارت کشور سرشماری حضوری از ساعت هشت صبح سه شنبه دوم آذرماه ۹۵ تا ساعت ۲۴ روز پنج شنبه تمدید شده است.

دبیر ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان سمنان با بیان اینکه رتبه استان بر اساس عملکرد در رتبه دوم کشور بعد از کردستان قرار دارد، افزود: مردم طی امروز و فردا به خاطر آینده استان و شهرستان کد رهگیری خود را اعلام کنند و اگر احساس می کنند مامور به آنها مراجعه نکرده طی روزهای آتی با ستاد سرشماری مستقر در فرمانداری شهرستان تماس بگیرند.

عبدالله زاده همچنین با بیان اینکه مرکز آمار برای خانوارهای غایب سیستم را به این نحو تعریف کرده تا خانوارهای غایب طی امروز و فردا بتوانند سرشماری شوند، توضیح داد: نخست به این شکل که افراد با کد غایب که مامور سرشماری در داخل منزل قرار می دهد به سامانهwww.sarshomari۹۵.ir مراجعه و به عنوان خانوار غایب در لینک ثبت نهایی کنند و در راه دوم برگه ارائه شده به خانوار غایب را که شماره تماس ستاد سرشماری مربوط واقع در فرمانداری های شهرستان در آن قرار داده شده را به افرادی تحت عنوان مامور سرشماری تلفنی اطلاع داده و یا به فرمانداری ها مراجعه حضوری کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: بررسی ها نشان داده در سرشماری اینترنتی نزدیک به ۸۲ درصد مردم استان در طرح مشارکت داشتند اما برخی ها تصور می کنند در سرشماری اینترنتی شرکت کرده اند سرشماری شدند، درحالی که تا زمانی کد رهگیری به مامور سرشماری ارائه ندهند ثبت نهایی نشده اند.

دبیر ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان سمنان با بیان اینکه در کل شهرستان میامی بهترین عملکرد با تنها هشت خانوار غایب در صدر استان قرار دارد، افزود: شاهرود با شش هزار خانوار و سمنان با ۱۰ هزار خانوار غایب دارای اکثریت غایبان هستند به گونه ای که از ۱۸ هزارخانوار غایب استان، ۱۶ هزار خانوار در این دو شهر حضور دارند.

عبدالله زاده در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه سرشماری اتباع بیگانه، پاسخ داد: یکی از نتایج سرشماری دانستن تعداد اتباع خارجی در کشور و نوع تابعیت آنها است که معمولا از کد اتباع خارجی برای این افراد استفاده می شود و سرشماری این افراد از طریق اینترنت به دلیل نداشتن کد ملی امکان پذیر نیست و لذا اتباع خارجی در صورت مراجعه حضوری مامور در سامانه ثبت می شوند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان