بارش برف در اولین روز آذر ۹۵ در استان سمنان به ۲۵ سانتیمتر رسید

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بیشترین میزان بارش برف در ۴۸ ساعت گذشته در استان، در روستای کمرود شهرستان مهدیشهر و به میزان ۲۵ سانتی متر بوده است.

غلامرضا حسنی غربا روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که روز گذشته در بسیاری از نقاط استان سمنان برف بارید، ادامه داد: در حسین آباد کالپوش ۷٫۵ سانتی متر، در ملاده ۳٫۲ سانتی متر، در فولاد محله ۲٫۵ سانتی متر و در چاشم و لرد ۲ سانتی متر بارف بارید.
وی ادامه داد: بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی، با تداوم فعالیت سامانه بارشی تا فردا سوم آذر ۹۵ در برخی ساعات افزایش ابر، بارش باران و برف، یخبندان شدید، گاهی وزش باد شدید و در برخی نقاط به ویژه نواحی کوهستانی و محورهای شمالی کولاک برف پیش بینی می شود.
وی اضافه کرد: همچنین کاهش دمای هوا و ماندگاری هوای سرد در استان سمنان تا روز شنبه ششم آذر ادامه خواهد داشت و از یکشنبه به تدریج دمای هوا افزایش می یابد.
وی گفت: اختلال در تردد در معابر و جاده ها به ویژه در مناطق کوهستانی و محورهای شمالی استان سمنان به سبب بارش برف، یخبندان و لغزندگی سطح جاده ها و مه آلودگی و کاهش دید ناشی از مه و نیز وزش باد شدید و کولاک پیش بینی می شود و دمای هوا امشب و فردا، بین چهار تا هشت درجه سانتی گراد کاهش می یابد.
حسنی غربا با اشاره به شرایط آب و هوایی استان سمنان در ۲۴ ساعت گذشته، ادامه داد: سرعت باد در بیشترین شدت در استان سمنان در شهمیرزاد شهرستان مهدیشهر به حدود ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید.
وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته رضوان در میامی با دمای منفی ۱۱ درجه سانتی گراد و حسینیان در دامغان با دمای ۱۱ درجه سانتی گراد، به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان سمنان بودند.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: روز گذشته در رضوان کولاک برف بارید و دید افقی به ۲ متر رسید و سرعت باد به ۵۴ کیلومتر بر ساعت رسید.
امروز کمینه دمای هوای شهرستان سمنان به صفر و پیشینه دما ۹ درجه سانتی گراد می رسد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان