ثبت نام ۲۶ هزار سمنانی در طرح جهش تولید مسکن

سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان گفت: بیش از ۲۶ هزار نفر متقاضی دریافت خانه در استان، در سامانه ویژه قانون جهش تولید مسکن ثبت نام کردند.

به گزارش ایرنا،سید محمدرضا هاشمی شامگاه شنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح جهش مسکن در استان سمنان در سالن جلسات غدیر استانداری ابراز داشت: اقدامات برای تسریع در تحقق اهداف قانون جهش تولید مسکن در استان به عنوان اولویت اصلی دولت در دستور کار است.
بررسی‌ها به منظور تعیین واجد شرایط بودن ثبت نام کنندگان در دست اقدام است که تا این لحظه از مجموع ۲۶ هزار نفر ثبت نام کنندگان، ۱۱هزار و ۵۱۰ نفر دارای فرم “ج” سبز هستند.
در اقدام بعدی، اطلاع رسانی به این افراد برای تکمیل و قطعی کردن ثبت نام خود با مراجعه به دفاتر پیشخوان از طریق پیامک طی زمانبندی مشخص و به صورت مرحله ای در حال انجام است.
از سوی دفاتر پیشخوان سراسر استان سمنان برای تکمیل پرونده و قطعی کردن ثبت نام، تاکنون برای یک هزار و ۵۰۰ نفر پیامک مراجعه به دفاتر ارسال شده است.
طی جلساتی با دفاتر پیشخوان پیش بینی‌ها برای تسریع در امور و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در این مراکز انجام شود.
در ۱۹ شهر استان سمنان زمین به صورت ۱۰۰ درصدی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن تامین شده که برای ۲ شهر باقیمانده نیز اقدامات در حال انجام است تا به هیچ عنوان دغدغه تامین زمین در استان وجود نداشته باشد.
استان سمنان باید در زمینه اجرای قانون جهش تولید مسکن پیشرو و پیشگام بوده و اقدامات به صورت شبانه روزی و جهادی ادامه داشته باشد.
تمامی بستر های لازم برای آغاز عملیات اجرایی قانون جهش تولید مسکن در استان سمنان مهیا و فراهم است و پیگیری ها از مرکز برای رفع موارد و مسائل باقیمانده پیرامون اجرای قانون جهش تولید مسکن در خصوص نوع قرارداد واگذاری و قیمت ساخت برای تعیین تکلیف و تسریع در امور انجام می‌شود.
عملیات اجرایی واحدهای طرح جهش تولید و تامین مسکن با هدف احداث سالیانه یک میلیون واحد مسکونی امسال در سراسر کشور به طور رسمی آغاز و قانون پرداخت تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی بانک ها به بخش مسکن که ذیل طرح جهش تولید و تامین مسکن قرار می‌گیرد، ابلاغ شده است.