مدارس و دانشگاه‌ها حداقل ۴ هفته تعطیل شوند

حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت سرعت همه‌گیری ویروس جهش یافته اُمیکرون تقریبا دو و نیم برابر دلتا است بنابراین حداقل ۴ هفته مدارس و دانشگاه‌ها و مجامعی که محل تجمع بیش از ۱۰ نفر است تعطیل و در قرنطینه باشند.

حمیدرضا جماعتی در حاشیه پنجاه و سومین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا که در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برگزار شد، به خبرنگاران ایسنا اظهار کرد: در کمیته علمی همه اعضا بر این نکته توافق نظر داشتند که از دیروز ۲۸ آذر ۱۴۰۰ تا حداقل ۴ هفته آینده، در تمامی مجامع، کنسرت‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و رستوران‌ها، هتل‌ها و به ویژه دورهمی‌های شب یلدا، محدودیت‌ها اجرا شود تا با پیک اُمیکرون روبه‌رو نباشیم.

توصیه دوم کمیته علمی این است که افرادی که دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، حتما دُز سوم و یادآور را تزریق کنند و افراد کمتر از ۱۸ سال حتما واکسیناسیون را به طور کامل(دو دُز) انجام دهند چون اُمیکرون در نوجوانان و جوانان شاید بیشتر دیده شود.
کمیته علمی کشوری کرونا تاکید دارد که حتما واکسیناسیون برای گروه سنی ۷ تا ۱۱ سال نیز بعد از تصویب در ستاد ملی کرونا، انجام شود چون یکی از موارد شیوع اُمیکرون می‌تواند ابتلا در سنین پایین‌تر و مدارس باشد بنابراین باید با پیشگیری، جلوی پیک بعدی را بگیریم.

افراد پرخطر حتما واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند چراکه اخیرا گزارش‌هایی از بیمارستان‌های مختلف با بیماری حاد و شدید سیستم تنفسی گزارش شده که مربوط به ویروس آنفلوآنزا بوده است.

توصیه کمیته علمی کشوری کرونا این است که حداقل ۴ هفته مدارس و دانشگاه‌ها و مجامعی که محل تجمع بیش از ۱۰ نفر است مانند کنسرت‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و ورزشگاه‌ها، تعطیل و در قرنطینه باشند و محدودیت شدید اعمال شود و بازگشایی انجام نشود.