جبران هزینه‌های نانوایان سمنان از دلایل افزایش قیمت نان است

دبیر و مسوول بازرسی کارگروه آرد و نان استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: افزایش قیمت نان در این استان سبب ایجاد یک رضایت نسبی در نانوایان با توجه به افزایش هزینه‌های تحمیلی بر این قشر در سال‌های گذشته، شده است. نانوایان سمنان نیز جزیی از جامعه محسوب می‌شوند، و باید در نظر داشت که آخرین افزایش قیمت نان در استان در سال ۹۳ رقم خورده بود زیرا افزایش هزینه‌ها در سال‌های گذشته و ثابت ماندن قیمت نان سبب متضرر شدن نانوایان استان شده بود.

وی تاکید کرد: طبق دستورالعمل و شیوه‌نامه ابلاغی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، متولی کارگروه آرد و نان، در این خصوص تصمیم‌گیری شد که ممکن است رضایت مطلق را برای دو طرف مردم و نانواهایی به همراه نداشته باشد. همچنین براساس رصدها، درصد کیفیت نان سمنان بالای ۸۰ درصد است اما تمام تلاش‎‌ها رسیدن به حد مطلوب و کیفیت ۱۰۰ درصدی این کالای اساسی در سبد خانوارهای این استان است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت نان در سمنان باید در حدود ۲ ماه پیش اعمال می‌شد، تصریح کرد: نظارت‌ها بر واحدهای نانوانی این استان به منظور بررسی و کنترل کیفیت و کمیت نان در سه مقطع صبح، ظهر و عصر از سوی اتحادیه آرد و نان انجام می‌شود.

۸۰۱ واحد نانوایی در استان سمنان فعالیت می کنند که از این تعداد ۵۷۵ واحد از آرد یارانه‌ای بهره مند هستند و ۲۲۶ واحد نیز آزادپز است.