جشنواره سینما جوان در استان سمنان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برگزاری جشنواره سینما جوان در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا سو قندی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی اهداف برگزاری این جشنواره اظهار داشت: این جشنواره باهدف پرورش فیلم‌سازان حرفه‌ای در این استان برگزار می‌شود.

وی تقویت سینمای ملی را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره سینما جوان دانست و افزود: با برگزاری جشنواره‌هایی ازاین‌دست می‌توان بستر را برای پرورش افراد علاقه‌مند به رشته فیلم‌سازی فراهم کرد و آنان را در این راستا پرورش داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به‌ضرورت ترویج فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره سینما جوان این است که زمینه را برای ترویج فرهنگ اسلامی فراهم می‌کند.

سو قندی با اشاره به حضور تعداد زیادی از استان‌های کشور در این جشنواره گفت: جشنواره سینما جوان با حضور ۱۱ استان کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تعداد آثار ارسال‌شده به دبیرخانه این جشنواره گفت: تاکنون ۶۲۲ فیلم به دبیرخانه جشنواره سینمای جوان ارسال‌شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با محتوی برخی از این فیلم‌های برای حضور در جشنواره اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره دارای محتوی داستانی هستند.

سو قندی از ارسال ۱۴۰ فیلم‌نامه اقتباسی به دبیرخانه جشنواره سینما جوان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با برگزاری این جشنواره جوانان علاقه‌مند به این رشته هنری برای تولید آثار مقبول تلاش کنند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان