احتمال آب‌گرفتگی و سیلابی شدن جاده‌های سمنان در ۲ روز آینده

معاونت عملیات فرماندهی انتظامی استان سمنان در اطلاعیه‌ای از ورود سامانه بارشی به استان و کاهش دما، آب‌گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنانبه نقل از پایگاه خبری پلیس استان سمنان، برابر اعلام سازمان هواشناسی و بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، سامانه بارش‌هایی از امروز بعدازظهر وارد استان می‌شود و تا سه‌شنبه ۳۰ شهریور فعالیت دارد.

بر همین اساس در برخی ساعات وزش باد شدید و رگبار و رعدوبرق و در برخی نقاط طوفان و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، ضمن اینکه طی این مدت کاهش نسبی دمای هوا بین ۳ تا ۵ درجه را در استان نیز دیده می‌شود.

این مسئول انتظامی آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در این ایام محتمل است و با توجه به تردد مسافران تابستانی و زائران حرم امام رضا (ع) از محور تهران-مشهد به هم‌وطنان توصیه می‌شود: از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، زیر درختان و نقاط پرخطر و صعود به ارتفاعات و کوهنوردی خودداری کنند.

وی گفت: پلیس و دیگر دستگاه‌های دولتی و یگان‌های امدادی استان با آمادگی ۱۰۰ درصد در ایام پایانی تابستان به هم‌وطنان خدمت‌رسانی می‌کنند و مردم نیز می‌توانند در صورت بروز هر حادثه‌ای در محورهای استان سمنان، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان