جشنواره فولکلور البرزنشینان در استان سمنان آغاز شد

جشنواره فولکلور البرز نشینان با حضور ۹ استان کشور در سمنان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان در حاشیه این جشنواره در پاسخ به پرسشی مبنی بر مهم‌ترین اثرات برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره توسعه صنعت توریسم و جذب گردشگر است.

حسین خواجه بیدختی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بزرگی در صنعت توریسم طبیعی و اکو توریسم در منطقه البرز وجود دارد؛ بر ضرورت معرفی ظرفیت‌های گردشگری البرزنشینان برای جذب توریسم و توسعه صنعت گردشگری تأکید کرد و از آن به‌عنوان یکی دیگر از اهداف برگزاری این جشنواره فولکلور نام برد.

وی با اشاره به اینکه امروز جاذبه خرده‌فرهنگ‌ها در گردشگری امری اجتناب‌ناپذیر بوده و پرداختن به مقوله خرده‌فرهنگ‌ها مهم بوده و برای گردشگران جذابیت دارد تصریح کرد: امروز با توجه به اینکه گردشگران داخلی از گردشگری فرهنگی استقبال ویژه می‌کنند؛ باید رویکرد ما نیز به سمت این‌گونه جاذبه‌های گردشگری باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان عنوان کرد: امروز شاهد اقبال جدیدی در کشور از سوی گردشگران فرهنگی به سمت جشنواره‌های فرهنگی هستیم که عرضه آن مزایای زیادی برای استان و توسعه صنعت توریسم به همراه دارد. در این جشنواره علاوه بر ظرفیت‌های گردشگری و معرفی مناطق گردشگری، آداب‌ورسوم و فولکلور البرزنشینان نیز معرفی می‌شود.

به گفته خواجه‌بیدختی، البرز، قزوین، خراسان‌شمالی، زنجان، سمنان، خراسان‌رضوی، گلستان، گیلان و مازندران؛ ۹ استان شرکت‌کننده در جشنواره فرهنگ مردم البرزنشینان هستند.

وی با اشاره به زمان برگزاری این جشنواره منطقه‌ای در استان سمنان عنوان کرد: جشنواره فرهنگ مردم البرزنشینان به مدت ۶ روز اجرا و تا ۲۴ شهریورماه ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اینکه روز گذشته نمایشگاه صنایع‌دستی استان‌های حاضر در این جشنواره برپا شد، تصریح کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در حاشیه جشنواره فرهنگ مردم البرزنشینان نیز برپا بوده و محصولات و صنایع‌دستی در قالب ۱۱۰ غرفه در معرض نمایش قرار داده می‌شود.

خواجه بیدختی افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی، اجرای تعزیه، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و غیره از دیگر قسمت‌های این جشنواره است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان