جشنواره همگانی استعدادیابی ورزشی در سمنان برگزار می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: جشنواره همگانی استعدادیابی در پنج رشته ورزشی در سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان، فرزاد فتاحی با اشاره به برگزاری جشنواره همگانی استعدادیابی ورزشی در سمنان اظهار داشت: جلسه برگزاری جشنواره همگانی استعدادیابی ورزشی در وزارت ورزش و جوانان و با حضور معاونان ورزشی استان‌های کشور و روسای هیئت‌های ورزش همگانی برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره ورزشی به‌طور سراسری در تمامی استان‌های کشور برگزار خواهد شد و به هر استان ۳ تا ۵ رشته ورزشی برای برگزاری این جشنواره پیشنهاد داده‌شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به رشته‌های برگزاری این جشنواره در سمنان گفت: بدمینتون، تکواندو، سه‌گانه، والیبال و هاکی رشته‌هایی است که استان سمنان بر روی آن‌ها مانور خواهد داد.

فتاحی عنوان کرد: این رشته‌ها با انتخاب وزارت ورزش و جوانان و بر اساس عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان‌ها از سال ۹۰ تا ۹۳ که در اردوهای تیم ملی ورزشکاران حضور داشتند تعیین‌شده و انتخاب‌ها در موفقیت آن استان در مسابقات قهرمانی کشور، قهرمانی آسیا و یا المپیک مدنظر بوده است.

وی در ادامه در با اشاره به تشکیل پنجمین کمیته جشنواره همگانی استعدادیابی ورزشی بیان کرد: رئیس این کمیته مدیرکل ورزش و جوانان استان و دبیر آن معاون توسعه ورزش قهرمانی است و ۱۰ نفر عضو که شامل معاونت تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش، روسای هیئت‌های ورزشی، روابط عمومی و سایر همکاران ورزشی است در این کمیته حضور دارند.

۱۵ تا ۱۷ دی؛ زمان برگزاری جشنواره همگانی استعدادیابی ورزشی استان سمنان

معاون توسعه ورزشی قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان عنوان کرد: همچنین منابع محدودی نیز از طریق وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری این جشنواره ورزشی در نظر گرفته‌شده است.

ایزد بخش با اشاره به قشر هدف این جشنواره گفت: هدف اصلی این جشنواره رده سنی ۸ تا ۱۲ سال خواهد بود که بیشترین مخاطب در این برنامه آموزش‌وپرورش است.

وی یادآور شد: خوشبختانه سمنان کمی از سایر استان‌ها در این زمینه جلوتر است چراکه از ابتدای سال با توجه به معرفی سال ۹۵ به‌عنوان سال استعدادیابی در ورزش استان سمنان از سوی مدیرکل ورزش و جوانان استان اقدامات زیادی همچون بازگشایی مجدد پایگاه قهرمانی استان صورت گرفته است.

معاون توسعه ورزشی قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به زمان برگزاری این جشنواره بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان زمان برگزاری این جشنواره را بین استان‌های کشور تقسیم‌بندی کرده است.

محسن ایزد بخش افزود: این جشنواره از پانزدهم الی هفدهم دی‌ماه در استان آغاز خواهد شد و طبق تقسیم‌بندی، زمان برگزاری این جشنواره در استان هجدهم دی‌ماه خواهد بود.

جشنواره همگانی استعدادیابی ورزشی در ۱۱ استان کشور و در رشته‌های مختلف اجرا خواهد شد که در استان سمنان نیز این جشنواره در ۵ رشته بدمینتون، تکواندو، سه‌گانه، والیبال و هاکی در روزهای پانزدهم الی هجدهم دی‌ماه برگزار خواهد شد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان