خدمات شهرداری سمنان الکترونیکی می‌شود

سید محمد ناظم رضوی، شهردار سمنان گفت: طرح الکترونیکی شدن خدمات با توجه به توسعه دولت الکترونیک و شیوع کرونا ویروس برای کاهش حضور ارباب‌رجوع در شهرداری سمنان به‌طور ویژه در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمد ناظم‌رضوی در جلسه ویدئوکنفرانسی شورای راهبری توسعه مدیریت استان سمنان به که ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در سالن غدیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: طرح الکترونیکی شدن خدمات با توجه به توسعه دولت الکترونیک و شیوع کرونا ویروس برای کاهش حضور ارباب‌رجوع در شهرداری سمنان به‌طور ویژه در دستور کار است.

وی اضافه کرد: شفافیت در کار و پرهیز از کاغذبازی‌های اداری از مزایای الکترونیکی شدن خدمات در شهرداری سمنان است.

شهردار سمنان ادامه داد: در سامانه الکترونیکی شهرداری سمنان (سمنان من) شهروندان می‌توانند، مراحل اداری انجام‌شده خود را در سامانه پیگیری و رصد کنند.

ناظم‌رضوی بیان کرد: در اجرای این طرح مهم البته چالش‌هایی هم وجود دارد که با پیگیری‌های استانی و ملی برای رفع این مشکلات تلاش خواهد شد.

وی افزود: شهروندان در قالب سامانه (سمنان من) به اطلاعات اداری دسترسی خواهند داشت و اجرای طرح‌های الکترونیکی موجب افزایش درآمد شهرداری سمنان با توجه به افزایش شناخت اقشار مردم به خدمات قابل‌ارائه شهرداری خواهد شد.

شهردار سمنان خاطرنشان کرد: از حمایت‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان که برای اجرای طرح الکترونیکی شدن خدمات در شهرداری سمنان در تلاش است، قدردانی می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: ۱۰ عنوان برنامه برای اصلاح نظام اداری در کشور در نظر گرفته شده که یکی از آنها توسعه دولت الکترونیک است.

حسن سعدالدین ادامه داد: در راستای تحقق دولت الکترونیک، هیچ دستگاه‌های اجرایی در ارائه خدمات حق دریافت کپی کارت ملی و شناسنامه از ارباب‌رجوع را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: فراهم نبودن بسترهای لازم برای ارائه خدمات الکترونیک نمی‌تواند دریافت کپی شناسنامه و کارت ملی از ارباب‌رجوع را توجیه کند و دستگاه‌های اجرایی باید برای رفع مشکلات زیرساختی اقدام کنند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان