خرید اینترنتی در استان سمنان ۴۵۰ درصد افزایش یافت

نصرت الله مشیری، مدیرکل پست استان سمنان گفت: ترافیک جا به جایی مرسولات و خریدهای اینترنتی شهروندان استان در بهار ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵۰ درصد افزایش یافت.

نصرت الله مشیری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ترافیک مرسولات و بسته های خرید اینترنتی سه ماهه اول سال ۹۸ به میزان چهارهزار و ۷۴۹ فقره بود که امسال به ۲۶ هزار و ۱۳۹ فقره افزایش یافت.

وی به افزایش ۲۹۸ درصدی درآمد پست استان سمنان از جا به جایی مرسولات و بسته های خرید اینترنتی اشاره و اضافه کرد: درآمد پست استان در این شاخص در سه ماهه پارسال ۲۷۸ میلیون ریال بود که امسال به یک میلیارد و ۱۰۸ میلیون ریال افزایش یافت.

وی به شاخص بسته و امانت پست استان سمنان در بهار ۹۹ اشاره کرد و گفت: ترافیک جابه جایی در این شاخص سال ۹۸ به میزان ۲۳ هزار و ۱۲۴ فقره و امسال ۴۲ هزار و ۴۵۷ فقره بود.

شاخص جابه جایی بسته و امانت پست استان سمنان در بهار ۹۹ نسبت به بهار سال قبل رشد ۸۳.۶ درصدی داشت.

درآمد پست استان سمنان در شاخص جا به جایی بسته و امانت پست در بهار ۹۸ بیش از سه میلیارد و ۷۴ میلیون ریال بود که با افزایش ۹۹ درصدی به بیش از ۶ میلیارد و ۱۲۳ میلیون ریال رسید.

مشیری درباره میزان تحقق درآمدهای پست استان گفت: فرودین ۹۹ درصد تحقق نسبت به پیش بینی ۸۴ و نسبت به سال قبل هشت درصد افزایش بود که این ارقام در اردیبهشت به ترتیب به ۱۰۷ و ۳۹ رسید.

میزان تحقق درآمدهای پست استان در خرداد ۹۶ درصد و نسبت به سال قبل افزایش ۲۳ درصدی بود و در مجموع در بهار امسال ۹۷ درصد پیش بینی درآمدی پست استان سمنان محقق شد که نسبت به بهار ۹۸ رشدی ۲۵ درصد را نشان می دهد.

۲۶۸ واحد پستی در استان سمنان فعالیت دارند که ۸۳ واحد در شهرهای استان و ۱۸۵ واحد نیز در مناطق روستایی استان مشغول به خدمت هستند.