اضافه شدن دو شهر دیگر استان به وضعیت قرمز کرونایی

طبق تازه‌ترین اعلام سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روز چهارشنبه، دامغان و شاهرود در رنگ‌بندی کرونایی استان سمنان به رنگ قرمز درآمدند.

به گزارش ایرنا، بر اساس رنگ‌بندی سامانه ماسک وزارت بهداشت با قرمز شدن دامغان و شاهرود، چهار شهرستان استان سمنان در وضعیت قرمز هستند.

قرمزشدن وضعیت کرونایی این ۲ شهرستان تنها تغییر در رنگ‌بندی کرونایی استان سمنان بود و اکنون شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار در وضعیت قرمز، شهرستان مهدیشهر در وضعیت نارنجی و سه شهرستان‌ میامی، سرخه و آرادان نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وزارت بهداشت اعلام کرد:‌ در حال حاضر ۲۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز ، ۱۱۷ شهر در وضعیت نارنجی و ۹۹ شهر در وضعیت زرد متاثر از بیماری کرونا قرار دارند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، رنگ‌بندی ۳۱ تیر در خصوص شیوع کرونا در شهرهای کشور در اپلیکیشن ماسک منتشر شد. وزارت بهداشت روز سه‌شنبه اعلام کرد: متاسفانه در طول روز دوشنبه، ۲۵۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۷ هزار و ۶۲۴ نفر رسید. به گزارش ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از روز دوشنبه تا سه شنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۷ هزار و ۴۴۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۳۶ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۵۷۶ هزار و ۱۴۸ نفر رسید.