شمار فوتی‌های کرونا در استان سمنان به ۱۱۶۰ نفر رسید

از ابتدای شیوع کرونا تا ظهر یکم مرداد ۱۴۰۰ تعداد جانباختگان این بیماری در استان به یکهزار و ۱۶۰ نفر رسید.
به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه جمعه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ۱۸۶ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تا به امروز به ۴۴ هزار و ۹۱۷ نفر رسید.
بنابر این گزارش، ۳۷۴ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند.
طبق اعلام این کمیته، موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدای شیوع کرونا تا کنون به ۱۱ هزار و ۸۱۷ نفر رسید.
طبق تازه‌ترین اعلام سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با قرمز شدن دامغان و شاهرود، چهار شهرستان استان سمنان در وضعیت قرمز هستند. اکنون شهرستان‌های سمنان،شاهرود، دامغان و گرمسار در وضعیت قرمز، شهرستان مهدیشهر در وضعیت نارنجی و سه شهرستان‌ میامی، سرخه و آرادان نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
به گزارش روز جمعه خبرنگار بهداشت و سلامت ایرنا، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا ۱ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۸۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۴۳۲ نفر از آنها بستری شدند و بدیت ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۶۴۵ هزار و ۶۵۴ نفر رسید.
بر اساس این گزارش تاکنون سه میلیون ۲۲۰ هزار و ۴۴۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.
چهار هزار و ۶۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
این در حالی است که تاکنون ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۴۹۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۹۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.