دانشگاه سمنان برای اولین بار در رتبه‌بندی بین‌المللی سایمگو

به گزارش خبرگزاری ایرنا، سیف‌الله سعدالدین، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: این دانشگاه برای اولین بار به رتبه کیفی Q۲ بر اساس آخرین ارزیابی موسسه رتبه‌بندی سایگمو در سال ۲۰۲۰ دست یافت.

سیف‌الله سعدالدین روز سه شنبه به رسانه ها گفت: بر مبنای نتیجه ارزیابی صورت گرفته توسط موسسه رتبه‌بندی سایمگو۲۰۲۰، دانشگاه‌ها پس از بررسی در شاخص‌های پژوهشی، نوآوری و اجتماعی موفق شده‌اند از سایمگو رتبه کیفی Q دریافت کنند.

نظام رتبه‌بندی سایمگو یا رتبه‌بندی SCImago توسط گروه پژوهشی به همین نام انجام می‌شود که براساس تعداد مقالات علمی موسسات آموزش عالی کشورهای مختلف موجود در بانک اطلاعاتی اسکوپوس، آن‌ها را ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کند. این رتبه‌بندی یکی از جدیدترین و جامع‌ترین نظام‌های رتبه‌بندی پژوهشی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهش‌محور در جهان است.
وی افزود : این شاخص‌ها از اهمیت و تأثیرگذاری بالایی در اختصاص رتبه کیفی برخوردار است و سایمگو در اختصاص رتبه کیفی از روش‌شناسی با ضریب تأثیر متفاوتی بهره برده است .
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان ادامه داد : به طور مثال سهم شاخص پژوهش ۵۰ درصد است که وزن‌های اختصاص‌یافته به اندیکاتورهای وابسته به آن از تنوع خاصی برخوردار است .
سعدالدین افزود : شاخص نوآوری که در این رتبه‌بندی حائز اهمیت است از ضریب تأثیر ۳۰ درصدی و ضریب اجتماعی با ۲۰ درصد تأثیر ازجمله شاخص‌های مطرح در این رتبه‌بندی است.
وی با بیان اینکه دانشگاه سمنان موفق شد در این رتبه‌بندی به رتبه کیفی دست یابد خاطرنشان کرد: با تلاش‌های دانشگاهیان دست‌یابی به رتبه کیفی در سال‌های آتی دست‌یافتنی است.
وی خاطر نشان کرد : در سال‌های اخیر این دانشگاه در اکثر نظام‌های معتبر رتبه‌بندی ملی و بین‌المللی حضور داشته است که این امر مهم بیانگر چشم‌انداز دانشگاه همراه با سیاست‌گذاری و راهبردهای مطلوب مدیریت دانشگاه برای استمرار و حفظ حضور دانشگاه در عرصه‌های ملی و بین‌المللی محسوب می‌شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان تاکید کرد: اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان در سال جهش تولید در مسیر انتشار مقالات معتبر علمی و انجام پژوهش‌های کیفی و کاربردی مفید برای جامعه گام برمی‌دارند.

دانشگاه سمنان دانشگاه مادر منطقه بیش از ۱۲ هزار دانشجو و ۳۷۰ عضو هیات علمی دارد و در زمره یک درصد دانشگاه های تاثیرگذار علمی دنیا است. .

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان