دروازه جدید سمنان طراحی شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری سمنان، شهردار سمنان گفت:شهر سمنان شهری اصیل و تاریخی با قدمتی بیش از ۲۵۰۰ ساله است و آثار تاریخی فراوانی را از دوره های مختلف تاریخی در خود جای داده است .

حسین موسوی افزود: دروازه ارگ سمنان که هم اکنون به عنوان نماد سمنان شناخته شده مربوط به دوره قاجار است و از آن زمان به بعد نماد شاخصی در این شهر ساخته نشده است .

وی اظهار داشت: به پاس قدردانی از فداکاری ها و مجاهدت های مردم خوب سمنان در دوران انقلاب اسلامی و ارج نهادن به مقام شامخ شهدای گرانقدر این شهر تلاش کردیم تا نمادی که میراث جمهوری اسلامی باشد از خود به جای بگذاریم .

به گفته وی هم اکنون ورودی شهر سمنان جلوه لازم را ندارد و پل مومن آباد هم مانند دیواری در قسمت شرقی سمنان احداث شده و نمای شهر را کور کرده است .

شهردار سمنان از طراحی چندین المان و نماد توسط مشاوران مجرب خبر داد و افزود: چهار نماد طراحی و ارائه شد که یکی از آنها به عنوان گزینه اصلی انتخاب و به تصویب شورای اسلامی شهر سمنان رسید و هم اکنون در حال طراحی نقشه و جزئیات آن هستیم .

وی خاطر نشان کرد: این نماد برگرفته از قوس های ایوان ها و گنبدهای امامزاده های سمنان است و با نگاه امروزی به پیشینه تاریخی و مذهبی این شهر و با سبک پست مدرنیسم طراحی شده است .

موسوی درباره زمان ساخت این المان هم گفت: طراحی فاز صفر و یک این دروازه به پایان رسیده و آغاز فاز دوم آن مستلزم اخذ عرض راه سمنان سرخه از اداره راه و ترابری استان است تا مشخص شود که راه ارتباطی سمنان تا سرخه به صورت بزرگراه یا آزادراه طراحی میشود و مشخصات و ابعاد آن چگونه خواهد بود .

شهردار سمنان ابراز امیدواری کرد: با ساخت این المان که قرار است در یک کیلومتری قبل از سمنان نصب شود مسافران و زائران این نماد را به منزله ورود به شهر زیبای سمنان به خاطر بسپارند .

وی افزود: در فاصله مابین این المان تا شهر سمنان هم مجتمع های ایستگاهی احداث می شود تا مسافران و زائران زمان بیشتری را در شهر زیبای سمنان سپری کنند

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان