دسترسی ۸۲ درصد دانش‌آموزان استان سمنان به برنامه شاد

به گزارش خبرگزاری ایرنا، محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به استقبال از شبکه اجتماعی شاد، گفت: ۸۲ درصد دانش‌آموزان استان به شبکه اجتماعی شاد دسترسی دارند.

محمد دستورانی روز دوشنبه ابراز داشت: ۱۸ درصد دانش آموزان استان سمنان به شبکه اجتماعی دانش‌آموزان «شاد» دسترسی ندارند که از این تعداد برخی از کلاس های حضوری مدارس، برخی از آموزش های تلویزیونی و برخی از درسنامه‌های توزیع شده از سوی مدارس استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: علت اصلی دسترسی نداشتن برخی دانش‌آموزان استان سمنان به شبکه اجتماعی دانش‌آموزان «شاد»، احراز هویت نشدن دانش آموز در سامانه سناد و شاد است که این اشکال از طریق اداره کل و وزارت آموزش و پرورش در حال پیگیری و رفع است.

وی بیان کرد: نداشتن گوشی تلفن همراه هوشمند، و نبود دسترسی به اینترنت و اینترنت پرسرعت در برخی مناطق استان سمنان، دیگر علت‌های فقدان دسترسی دانش‌آموزان استان سمنان به شبکه اجتماعی دانش‌آموزان «شاد» است که در این زمینه با همکاری استانداری مقرر شد به ۵۲۲ دانش آموز برای تهیه گوشی تلفن همراه تسهیلات پرداخت شود .

دستورانی خاطرنشان کرد: سمنان جزو استان‌های برتر و شاخص در زمینه استقبال از شبکه اجتماعی دانش‌آموزان «شاد» است و حتی در برخی موارد از میانگین کشور بالاتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: مالکیت شبکه اجتماعی دانش‌آموزان «شاد» با وزارت آموزش و پرورش است و چون این برنامه به تازگی اجرا شده مشکلات خاص خود را دارد و باید والدین، در کنار اولیای مدرسه، کمک کنند تا دانش‌آموزان برای کار در شبکه اجتماعی دانش‌آموزان «شاد» تشویق شوند.

شبکه اجتماعی دانش‌آموزان «شاد» برنامه کاربردی ویژه تلفن همراه هوشمند است که برای آموزش دانش آموزان در ایام بحران کرونا و تعطیلی مدارس استفاده می شود که در آن سه فرآیند ورود برای دانش آموزان، معلمان و مدیران در نظر گرفته شده است.

سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با ۱۲۷‌ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز از پانزدهم شهریور در استان سمنان آغاز شد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان