زیان کتابفروشان و ناشران سمنانی از کرونا

به گزارش خبرگزاری ایسنا، شمس ضحی دوست محمدیان، رئیس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از تالیف، چاپ و انتشار ۹۳ عنوان کتاب از ابتدای امسال تاکنون در این استان خبر داد.

شمس ضحی دوست محمدیان ۲۱ مهرماه در شورای اداری این اداره کل اظهار کرد: کتاب‌های منتشر شده استان سمنان در سال جاری در موضوع‌های مختلف مانند دفاع مقدس، حوزه دانشگاهی، و دینی و مذهبی، کودک و نوجوان و … بوده است.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد کتاب‌های تولیدی امسال استان سمنان تالیفی بوده است خاطرنشان کرد: شمارگان کتاب‌های تالیفی استان سمنان در بهار امسال در مجموع ۱۰۸ هزار و ۶۵۰ جلد بوده است.

دوست محمدیان از برگزاری دو طرح بهاره و تابستانه کتاب ۹۹ در استان سمنان به عنوان دو طرح مهم در حوزه کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه در این استان نام برد و افزود: در مجموع این دو برنامه قریب ۲۰ کتابفروشی همکاری و کتاب‌های مورد نیاز مردم را با تخفیف ویژه ۲۰ درصد به دوستداران کتاب و مطالعه ارائه کردند.

رییس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از آغاز طرح پاییزه کتاب ۹۹ از اوایل آبان نیز خبر داد و گفت: ثبت نام از کتابفروشان داوطلب شرکت در طرح “پاییزه کتاب ۹۹” از بیست و ششم مهر انجام می شود.

وی اضافه کرد: کتابفروشی‌هایی که در طرح تابستانه کتاب ۹۹ شرکت داشتند برای حضور در طرح پاییزه نیز کافی است به پنل کاربری خود مراجعه و شرایط شرکت در طرح پاییزه را تایید و اطلاعات خود را کنترل و ویرایش کنند.

دوست محمدیان ادامه داد: کتابفروشی‌های که در طرح‌های قبلی شرکت نداشته و برای اولین‌بار می‌خواهند در طرح پائیزه شرکت کنند باید به سایت مربوطه مراجعه و نام‌نویسی کنند.

وی یادآور شد: طرح “پاییزه کتاب ۹۹” از دوشنبه پنجم آبان تا دوشنبه دوازدهم آبان به مدت هشت روز همزمان با سراسر کشور در کتابفروشی‌های عضو طرح برگزار می شود.

دوست محمدیان با تاکید بر اینکه در پانزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها، سقف مجاز برای هر خریدار افزایش ۲۵ درصدی خواهد داشت، گفت: در این دوره هر خریدار می‌تواند تا سقف ۲۰۰ هزار تومان کتاب بخرد.
رییس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به شیوع کروناویروس و تاثیر آن بر بازار کتاب در این استان افزود: همه‌گیری ویروس کووید-۱۹، باعث آسیب به کتابفروشان و ناشران شده است .

وی اظهار امیدواری کرد: اجرای طرح‌های فصلی به رونق کتابفروشی‌ها و ترغیب مردم به تهیه کتاب‌های با صرف هزینه کمتر کمک کند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان