دورکاری ۵۰ درصدی کارکنان برخی از ادارات استان سمنان

به گزارش خبرنگار مهر،فاطمه منصوری، معاون توسعه منابع انسانی استانداری سمنان از دورکاری ۵۰ درصدی کارکنان برخی از ادارات استان طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا خبر داد.

منصوری پیش از ظهر پنج شنبه در نشست مقابله با کرونای استان سمنان به میزبانی استانداری و به صورت ویدئوکنفرانسی، با بیان اینکه ابلاغیه دورکاری ادارات از سوی وزارت کشور و ستاد ملی مقابله با کرونا، اعلام شده است، بیان کرد: این بخش نامه تکلیف حضور کارکنان ادارات و دستگاه‌های دولتی و خدماتی را مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری، خدمات شهری، آب، گاز و برق، بانک و پست، مدیریت شهری و … در شرایط زرد باید با تمام قوا در محل خدمتی حاضر باشند، افزود: در شرایط نارنجی و قرمز که اکنون استان سمنان با آن درگیر است این ادارات و نهادها حداکثر تا ۳۰ درصد کارکنان خود را با نظر مقام عالی آن دستگاه می‌تواند به دورکاری بفرستد.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه دستگاه‌های غیر ضروری شامل نهادهایی که خدمات آن‌ها فوریتی پیدا نمی‌کنند در شرایط قرمز و نارنجی که استان درگیر آن است می‌توانند تا ۵۰ درصد نیروهای خود را به دورکاری بفرستد، گفت: این دستگاه‌ها شامل اداراتی هستند که عدم ارائه موقت خدمات آن‌ها تأثیر جدی در زندگی عموم شهروندان نداشته است.

منصوری با اشاره به برگزاری جلسات و فضا سازی ادارات مرتبط با بیماری کرونا، بیان داشت: در شرایط هشدار مأموریت‌های اداری غیر ضروری لغو می‌شود همچنین در شرایط قرمز و نارنجی می‌بایست ادارات جلسات حضوری الزامی خود را با کمتر از ۱۵ نفر برگزار و فاصله گذاری اجتماعی را نیز رعایت کنند همچنین ادارات به جلسات ویدئوکنفرانسی نیز عنایت داشته باشند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان