۶ هزار و ۵۲ پرونده تخلف اصناف استان سمنان زیر ذره‌بین تعزیرات

به گزارش خبرگزاری ایرنا، رضا محمدی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان گفت: ۶ هزار و ۵۲ پرونده در زمینه تخلف واحدهای صنفی استان مانند گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب و عدم ارایه فاکتور در این اداره‌کل در سال جاری تشکیل شد.

محمدی روز پنجشنبه ابراز داشت: با شیوع کرونا نظارت بر واحدهای صنفی به منظور حفظ آرامش بازار افزایش یافت و از ابتدای سال تا کنون بیشترین تخلف صنفی در استان سمنان مربوط به عدم درج قیمت است.
وی ادامه داد: یکهزار و ۳۳۷ پرونده مربوط به تخلف واحدهای صنفی در تعزیرات حکومتی استان سمنان در زمینه عدم درج قیمت تشکیل شده است.
وی بیان کرد: ۸۳۲ پرونده در زمینه گران‌فروشی واحدهای صنفی در اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان سمنان تشکیل و با متخلفان برخورد شد.
محمدی تصریح کرد: کارشناسان اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان از طریق گشت مشترک با بازرسان دیگر بخش‌های نظارتی مانند اداره‌کل دامپزشکی استان، سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بر فعالیت واحدهای صنفی استان نظارت می‌کنند.
وی اضافه کرد: کارشناسان اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان سمنان بر تخلفات صنفی مانند گران‌فروشی، عدم درج قیمت، کالای قاچاق و تقلب نظارت و در صورت تکرار تخلف نسبت به پلمب واحد اقدام می‌کند.
وی یادآور شد: بر این اساس از ابتدای سال تا کنون هیچ واحد صنفی در استان سمنان به دلیل تخلف‌های صنفی در محدوده اختیارات و وظایف اداره‌کل تعزیرات حکومتی پلمب نشده است.
محمدی خاطرنشان کرد: ۲۱۹ تیم گشت مشترک به منظور حفظ آرامش بازار بر فعالیت اصناف استان سمنان نظارت دارند.
وی یادآور شد: در ابتدای شیوع کرونا تقلب و تخلف هایی در واحدهای تولید ماسک و محلول ضدعفونی در استان سمنان گزارش و با آن برخورد می‌شد، اما اکنون وضعیت خوبی حاکم است و تخلفی از این واحدها گزارش نشده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان بیان کرد: چهار هزار و ۲۲۰ پرونده نیمه نخست امسال در تعزیرات حکومتی استان تشکیل و چهار هزار و ۱۴۳ پرونده تاکنون رسیدگی و مختومه شده است.
تعزیرات حکومتی با ایجاد نظام پاسخ دهی، جرایم نقدی و توقیف اموال، به مطالبه‌های مردم در بحث گران فروشی، قاچاق و التهاب بازار رسیدگی می‌کند.

لینک های مرتبط:

به گفته فرماندار سمنان ۴۶ واحد صنفی متخلف شناسایی شد
پلمپ ۶۴۰ واحد صنفی متخلف سمنان در دوران کرونایی

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان