آقای دوست محمدی سرپرست اداره میراث فرهنگی سمنان شد

عنوان گروه خبری : میراث فرهنگی . گردشگری . صنایع دستی . سرمایه گذاری .

در مراسمی با حضور معاونان و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان، «حمیدرضا دوست محمدی» به عنوان سرپرست جدید اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان،مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در این مراسم با قدردانی از زحمات «آرزو گلکار» اولین سرپرست اداره میراث شهرستان سمنان، «حمید رضا دوست محمدی» را به عنوان سرپرست جدید این اداره منصوب کرد.

وی با اشاره به اینکه اداره شهرستان سمنان در روزهای نخست فاقد نیروی انسانی لازم و متخصص و تجهیزات بود، گفت: خانم گلکار با شجاعت وارد این حوزه شدند و جایگاه اداره سمنان را در بین ادارات شهرستانی ارتقا دادند.

«حسین خواجه بیدختی» از سرپرست جدید این اداره نیز خواستار توجه بیشتر به بافت تاریخی سمنان و معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌ها و توانمندی‌های شهرستان سمنان شد.

گلکار نیز در سخنانی با اشاره به اینکه اداره شهرستان سمنان در روزهای نخست فاقد چارت اداری و … بود، گفت: برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاههای متعدد، تورهای سمنان گردی در ایام پیک سفر، ارتقای جایگاه این اداره از نمایندگی به اداره، حمایت از انجمن‌های مردم نهاد حامی میراث فرهنگی، توجه ویژه به بافت و آثار تاریخی از جمله فعالیتهای انجام شده در زمان تصدی سرپرستی اداره شهرستان سمنان است.

سرپرست جدید اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان نیز گفت: ارتقای جایگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان از برنامه هاست.

«حمیدرضا دوست‌محمدی» با تاکید بر حفظ بافت تاریخی و معرفی آثار دارای جاذبه گردشگری سمنان ابراز امیدواری کرد: در مدت تصدی سرپرستی اداره میراث فرهنگی سمنان بتواند منشا خدمات موثر و ماندگار باشد.

حمید رضا دوست محمدی دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی معماری است و پیش از این جانشین معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان بود.

وی عضو کمیته ثبت آثار و حرائم تاریخی، شورای فنی، مسئول و ناظر پروژه های اجرایی و مرمتی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان است.

دوست محمدی عضو اکیپ تدوین کتاب مرجع ضوابط ساختمان‌های اداری ایران بوده و سابقه تدریس در دانشگاه ها به عنوان استاد رشته های معماری و … را دارد.

نقشه بسیاری از ابنیه تاریخی استان سمنان توسط دوست محمدی مستندنگاری و به روزرسانی شده است.وی از سال ۹۲ تا کنون بر اجرای بیش از ۱۵ کارگاه مرمت آثار تاریخی استان نظارت عالی داشته است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان