تکواندوکاران خردسال استان، به روی شیاپ‌چانگ رفتند

صبح روز جمعه هفته گذشته، رقابت‌های داغ تکواندو انتخابی خردسالان استان سمنان در بخش پسران، به میزبانی خانه تکواندو هیأت استان، برگزار شد. محمد دولتی، مسئول کمیته مسابقات هیأت تکواندو استان سمنان با اعلام این خبر گفت: در این دوره از مسابقات تکواندوکاران قدرتمند استان در قالب ۲۴ مسابقه به مصاف یکدیگر رفتند.
وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان از شهرستان‌های سمنان، گرمسار، دامغان و مهدیشهر در این مسابقات حاضر شدند و نفرات نخست این رقابت‌ها نیز جواز حضور مستقیم در مسابقات کشوری را به دست آوردند.
دولتی افزود:‌در ادامه این رقابت‌ها و در بخش دختران که در روز یکشنبه هفته جاری برگزار شد، تکواندوکارانی از شهرستان‌های سمنان و گرمسار در قالب ۲۰ مسابقه با هم به رقابت پرداختند و نفرات برتر به اردوی تیم منتخب سمنان معرفی شدند.
مسئول کمیته مسابقات هیأت تکواندو استان سمنان ضمن اشاره به سطح بالای مسابقات گفت: با برگزاری اردویی متشکل از نفرات برتر این مسابقات، تیم قدرتمندی را جهت شرکت در رقابت‌های کشوری که در شهریورماه سال جاری به میزبانی یزد برگزار خواهد شد آماده خواهیم کرد.

اخلاقی: در نخستین حرکت جمعی هیأت، سربلند بودیم
احمد اخلاقی، رئیس هیأت تکواندو استان سمنان نیز در حاشیه برگزاری این مسابقات، با ابراز نارضایتی از تعداد شرکت‌کنندگان حاضر در این رقابت‌ها گفت: در این مسابقات فقط از چهار شهرستان استان شرکت‌کننده داشتیم که این تعداد بسیار پایین‌تر از انتظار ما بود.
وی در ادامه افزود: با وجود عدم مشارکت همه شهرستان‌های استان در این مسابقات، سطح کیفی این رقابت‌ها بسیار بالا بود و از لحاظ برگزاری نیز مطابق با استانداردهای کشوری ظاهر شدیم.
رئیس هیأت تکواندو استان سمنان با اعلام اینکه نفرات اول این مسابقات به طور مستقیم به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد بیان داشت: علاوه بر نفرات اول، تکواندوکارانی که بر سکوی دوم و سوم این رقابت‌ها نیز قرار گرفتند، به اردو دعوت خواهند شد تا بتوانند بر تجربیات خود اضافه کنند و در صورت صلاحدید کمیته فنی، به ترکیب تیم استان سمنان اضافه شوند تا بتوانیم در مسابقات کشوری قدرتمندتر از گذشته ظاهر شویم.
اخلاقی با اعلام اینکه فدراسیون جهانی تکواندو، در حال حاضر توجه خاصی به رده‌های سنی پایه در این رشته دارد گفت: برای پشتوانه‌سازی و تقویت تکواندو در ادامه مسیر، ناگزیر از توجه ویژه به ورزشکاران خردسال و نونهال هستیم و برگزاری مسابقاتی از این دست و شرکت در رقابت‌های کشوری، بخشی از فعالیت‌های ما در تکمیل این پروسه زیربنایی است.
او با اشاره به اینکه برگزاری این مسابقات، نخستین اقدام مهم هیأت پس از یک هفته از سرکار آمدن اعضای جدید بود، گفت: اتفاقات مثبتی در برگزاری این رقابت‌ها به وقوع پیوست و در مجموع، شاهد برگزاری قدرتمند مسابقات بودیم.
البته ممکن است نواقصی نیز در کار وجود داشته باشد که به یاری خدا و همت و همدلی همه اعضای هیأت، روز به روز در مسیر تکامل و پیشرفت گام خواهیم برداشت.

نتایج مسابقات
اما در پایان این رقابت‌ها و در بخش پسران، ایلیا کرابی، رضا کاکو، علیرضا عرب‌خابوری، محمدرضا گلی زارمی، سید سهیل محمدی، محمد حسنی، محمدپارسا خیرآبادی، علی رستگار و علیرضا شجاعی مهر، نفرات نخست اوزان اول تا دهم عنوان گرفتند. البته در وزن نهم این مسابقات ورزشکاری حضور نداشت.
در بخش دختران نیز، نازنین زهرا طاهریان، ‌لیان الهامی، آیدا رضایی، سیده فاطمه مرادی، محیا شمس الدین، رومینا نبوی چاشمی، آیدا رضاییان، الهه دامغانیان، ستایش عابدینی و شقایق عزیزی همگی از سمنان، در اوزان خود به مقام قهرمانی رسیدند. همچنین آیدا رضایی به عنوان فنی‌ترین بازیکن بخش بانوان انتخاب شد.
در انتهای برگزاری مسابقات تکواندو انتخابی خردسالان استان سمنان از ورزشکاران برتر با اهدای لوح و مدال تقدیر شد.

توجه به ابعاد فرهنگی
از نکات قابل توجه مسابقات انتخابی خردسالان استان سمنان، توجه به ابعاد اخلاقی و فرهنگی ورزش و برپایی نماز جماعت بر روی شیاپ‌چانگ این مسابقات بود که صحنه‌های زیبایی را رقم زد و با استقبال خوب مسئولین برگزاری، مردم و ورزشکاران مواجه شد.

المپیک، آوردگاهی متفاوت
با توجه به نزدیک شدن به آغاز رقابت‌های تکواندو در المپیک ریو، احمد اخلاقی که سابقه سرمربی‌گری تیم ملی پومسه ایران را نیز در کارنامه دارد، در تحلیلی کوتاه از وضعیت ملی‌پوشان در این رقابت‌ها گفت: تیم تکواندو ایران، تیمی قدرتمند و با توانایی‌های فنی بالاست و بسیاری از تکواندوکاران ما در رنکینگ‌های نخست جهان قرار دارند.
رئیس هیأت تکواندو استان سمنان، با اشاره به شرایط متفاوت رقابت‌ها در المپیک گفت: اگر تکواندوکاران تیم ملی از لحاظ روحی- روانی در شرایط مطلوب قرار داشته باشند، با کادر توانمند مربی‌گری این تیم، نتایج بسیار درخشانی را برای ایران رقم خواهند زد و مدال‌های خوش‌رنگی را برای کاروان ایران به ارمغان می‌آورند.

شهردار سمنان: آینده تکواندو استان درخشان است
حسین موسوی، شهردار سمنان که یکی از مدعوین ویژه این مسابقات بود با اشاره به انتخاب شایسته احمد اخلاقی به سمت ریاست هیأت تکواندو استان سمنان بیان داشت: یقینا با این انتخاب آینده تکواندو استان درخشان خواهد بود و امیدوارم در شرایطی که اکنون تب المپیک در کشور ما بالا گرفته است، ما در المپیک آینده، شاهد حضور ورزشکارانی از استان سمنان نیز باشیم.
موسوی با اعلام اینکه شهرداری سمنان در حد توان از این رشته پرطرفدار حمایت خواهد کرد گفت: با وجود مشکلاتی که در حال حاضر ما و بیشتر شهرداری‌های کشور با آن مواجهیم، توجه به امر مهم ورزش را در دستور کار سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری سمنان قرار دادیم و امروز هم کمک‌های کوچکی را به تکواندو و ورزشکاران خوب این رشته محبوب اختصاص دادیم.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان