روابط تجاری سمنان و قزاقستان توسعه می‌یابد/تجار قزاق در راه سمنان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان از توسعه روابط تجاری این استان با کشور قزاقستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در همین راستا سفیر قزاقستان در ایران در صدر یک هیات تجاری قزاق به سمنان سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان، علی‌اصغر جمعه‌ای در بیست و سومین نشست هیات نمایندگان این اتاق در سمنان اظهار کرد: امور تجاری در فضای بین‌الملل نسبت به گذشته مناسب‌تر شده و روندها بسیار تسهیل شده است.

وی ادامه داد: روابط بانک‌های ایران با بانک‌های جهانی پس از برجام بهتر شده، به‌صورتی که تجار نسبت به گذشته بهتر می‌توانند مبادلات تجاری خود را انجام بدهند .

وی به انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان استاندارد و گمرک اشاره و اضافه کرد: سازمان‌هایی که با امور صادرات و واردات مرتبط هستند باید رویکردشان به‌گونه‌ای باشد که تسهیل امور تجاری را در اولویت برنامه‌های کاری خود قرار دهند .

رئیس اتاق بازرگانی سمنان ترویج صادرات را منوط به دیپلماسی اقتصادی متناسب با کشورها دنیا دانست و افزود: گسترش روابط اقتصادی با کشورهای هدف، شرایط حضور را برای صاحبان صنایع مهیا می‌کند تا بتوانند بر بازارهای هدف تمرکز بهتری داشته باشند .

جمعه‌ای از حضور سفیر و رایزن بازرگانی قزاقستان در نیمه دوم آبان ماه سال‌جاری در استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: مراودات تجاری استان سمنان با این کشور خوب است و انتظار می‌رود که با مذاکره تجاری بیشتر ، بتوانیم میزان مشارکت تجاری بین سمنان و این کشور را افزایش دهیم.

وی ورود به بازار این کشور را برای تولید کنندگان و صاحبان صنایع استان سمنان بکر و دست نخورده برشمرد و اضافه کرد: بازدید از واحدهای صنعتی مرتبط با صنعت قزاقستان و برگزاری نشست تجاری مشترک در برنامه‌های کاری سفر این هیات تجاری در سمنان قرار گرفته است.

وی روابط تجاری فعالان اقتصادی این استان با جمهوری قزاقستان را دارای سبقه طولانی دانست و گفت: سمنان پیش از این سه هیات تجاری به این کشور اعزام کرده است.ضمن اینکه هم‌اکنون بازرگانان استان در صادرات سیم و کابل و ساخت ماشین‌آلات صنعتی با شرکای قزاق خود همکاری خوب و زیادی دارند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان