رونمایی از تب سنج ثابت حرارتی با قابلیت اندازه‌گیری میزان اکسیژن موجود در خون

عبدالله محمدی، مدیرکل پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی از رونمایی دستگاه تب سنج و اکسیژن سنج مرکز تحقیقاتی واحد سمنان خبر داد.

محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره عملکرد مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده های دانشگاه آزاد اسلامی پیرامون نیازهای دوران شیوع کرونا اظهار کرد: حسب ضرورتی که در ایام شیوع کرونا پیش آمده بود مراکز تحقیقاتی به تولید مواد شوینده و اقلام بهداشتی پرداختند که ظرفیت و هم‌افزایی عظیمی در این راستا ایجاد شد.

وی افزود: تعدادی از مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده ها نیز بر روی امکان‌سنجی و تولید نمونه کیت‌های تشخیص کرونا پرداختند که نتایج مطلوبی نیز به‌دست آمده است. در حوزه دستگاه‌های تشخیصی نیز گام‌های موفقیت آمیزی برداشته شده است.

محمدی بیان کرد: تب سنج ثابت یکی از دستگاه‌های تشخیصی است که توسط مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان طراحی و ساخته شده که می‌تواند دما و میزان اکسیژن خون موجود در بدن فرد را اندازه‌گیری و نمایش بدهد. به‌زودی از این محصول دانش‌بنیان رونمایی به‌عمل خواهد آمد.

طراحی و ساخت گیت استریل توسط محققان واحد نجف‌آباد نیز از دستاوردهای دوران شیوع کرونا به‌شمار می‌رود. گروهی از مراکز درمانی در حوزه درمانی فعال شده‌اند و بر روی روش‌های درمانی و داروهای مختلف پایه گیاهی درحال آزمایش و تحقیق هستند.

مطالعات حوزه پسا کرونا نیز از اولویت‌های مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد قرار دارد که نتایج آن پس اتمام مراحل اولیه به جامعه نخبگانی و دستگاه‌های اجرایی ارائه خواهد شد.