زیباتر شدن منظر شهری در دستور کار شورای شهر سمنان

به گزارش ایرنا، مجید نظری، رئیس کمسیون عمران شورای اسلامی شهر سمنان روز چهارشنبه در سیصد و شصتمین نشست رسمی شورا که با حضور مهدی پاک طینت مدیر توزیع برق شهرستان سمنان برگزار شد از باغ راه‌ها به عنوان افتخارات دوره فعلی مدیریت شهری نام برد و و ابراز داشت: با مشارکت مدیریت توزیع برق شهرستان و تامین پایه های چوبی قدیمی، بیش از پیش زیبایی و از آن مهم تر امنیت کوچه باغ ها فراهم شد.

مجید نظری گفت: برنامه ریزی برای جابجایی دکل های برق که علاوه بر به خطر افتادن سلامت شهروندان، از زیبایی شهر کاسته است با همکاری و همراهی شهرداری و توزیع برق شهرستان انجام شود.
از هم اکنون برای جابجایی تیرهای چراغ برق در خیابان امام حسین(ع) که در آینده تعریض می شود جانمایی شده و انتقال بخشی از آن صورت پذیرد.

وی افزود: زمانی که مشکلات شهری در موعد مناسب خود حل می شود برای شهروندان لذت بخش و امیدآفرین است و همراهی مدیریت کنونی توزیع برق شهرستان سمنان با اقدامات اجرایی شهرداری در این راستا قابل تقدیر است.

دکل های برق درون شهری به آثار هنری مزین شود
محمد همتی، رئیس کمسیون فرهنگی- اجتماعی شورای اسلامی شهر سمنان نیز در این نشست گفت: دکل های برق درون شهری به ویژه در شهرک گلستان و پارک شقایق ظاهر نامناسبی را ایجاد کرده است که می توان با طراحی، ساخت و نصب آثار هنری متناسب با فرهنگ بومی، چهره شهر را زیباتر کرد.

محمد همتی بیان کرد: وجود دکل های فلزی برق به مرور زمان باعث آسیب های زیست محیطی خواهد شد و باید برای آینده برنامه ریزی داشت.

وی افزود: امنیت و آرامش برای شهروندان با افزایش آلودگی های زیست محیطی در آینده همراه است و پارک ها و فضای سبز شهری از مهمترین عناصر زیست محیطی برای تعدیل آلودگی ها است.

ایجاد امواج الکترومغناطیسی بر ذهن و جسم شهروندان اثر می گذارد و پرندگان نیز در معرض خطر برق گرفتگی یا برخورد با دکل و کابل‌ها قرار دارند که باید برای جانمایی مناسب و جابجایی آن اقدام کرد.

هنرسازه های زیبای سمنان در شب دیده نمی شود

محمد همتی، رئیس شورای اسلامی استان سمنان نیز در این نشست گفت: هنرسازه ها، تندیس و سردیس های زیبا و فاخری در شهر سمنان وجود دارد که با آنکه با نورپردازی می توان در شب زیبایی آن را دو چندان کرد به هیچ وجه دیده نمی شود.

آلبویه بیان کرد: نورپردازی برای شهرهای کویری مانند سمنان که می توان زیست شبانه را برای آن برنامه ریزی کرد بسیار مهم است اما با وجود تلاش ها برای نورپردازی، هنوز در نورپردازی شب های سمنان نشاط القا نمی شود.

وی افزود: پایه های چراغ های زیادی در شهر در این دوره از مدیریت شهری نصب شد که قابل تقدیر است اما برخی از آنها خاموش است و باید در تعویض لامپ های آن به صورت دائم دقت کرد.

بناهایی مانند بانک ها و ادارات که با مساحت زیاد به ویژه در نقاط اصلی شهر قرار دارند می توانند با هدف زیباتر شدن شهر، نورپردازی های زیبا و البته کم مصرف را بر روی بناها طراحی و اجرا کنند و با روشن نگه داشتن در شب ها به روشنایی شهر بیافزایند.