سامانه ارتباط مردمی با یگان حفاظت میراث فرهنگی سمنان راه‌اندازی شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از راه‌اندازی سامانه خبری ارتباط مستقیم با یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، سرهنگ محمدرضا افضلی اظهار داشت: این سامانه با هدف حفاظت از میراث فرهنگی، جلب مشارکت‌های عمومی و بالا بردن سطح ارتباط کیفی مردم با یگان حفاظت راه‌اندازی شده است.

وی گفت: از این پس شهروندان استان سمنان و سایر مسافران و گردشگران می‌توانند با تماس با شماره ۳۱۷۰۵ گزارش‌های خود را در رابطه با تخریب، تعرض، تصرف، حفاری غیرمجاز و سایر جرائم در عرصه‌های میراث فرهنگی، به اطلاع یگان حفاظت از آثار تاریخی استان برسانند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان ابراز امیدواری کرد: با آسان‌سازی و افزایش ارتباطات مردمی با یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از جرائم حوزه میراث فرهنگی کاسته شود.

سرهنگ افضلی گفت: پیشگیری از جرائم علیه میراث فرهنگی، حفاظت و مراقبت از بناهای تاریخی استان و انجام اقدامات آموزشی و توجیهی کارکنان از برنامه‌های اجراشده یگان حفاظت آثار تاریخی استان سمنان در سال ۹۵ است.

به گزارش تسنیم یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در اجرای ماده ۱۷۹ قانون برنامه توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، تنفیذی در ماده ۱۲۹ قانون برنامه چهارم توسعه و دستورالعمل تشکیل یگان حفاظت در دستگاه‌های کشوری اجرای مأموریت می‌کند.

حفاظت از تأسیسات، اماکن، تجهیزات، اموال منقول و غیرمنقول سازمان در کشور با استفاده از طرح‌ها و دستورالعمل‌های حفاظتی، انتظامی، امنیتی و بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند و فناوری روز و بخشی از وظایف ناجا در این خصوص، تأمین حفظ نظم و امنیت در موزه‌ها، گنجینه‌ها، بناها و مجموعه‌های تاریخی-فرهنگی، انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع جرائم علیه میراث فرهنگی، گردشگران داخلی و خارجی، کشف جرم و دستگیری متهمین و مجرمین از وظایف یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی است.

انجام اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از سرقت، تعرض و تجاوز به میراث ملی، فرهنگی و صنایع‌دستی توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی و فعالیت‌هایی نظیر تخریب بناهای تاریخی، حفاری غیرمجاز، انتقال، قاچاق و خریدوفروش اشیاء و عتیقه‌جات ملی و محوطه‌های تاریخی در حوزه استحفاظی، کنترل بر ورود و خروج اشیاء و اموال تاریخی- فرهنگی، گشت زنی در حوزه‌های استحفاظی یگان از دیگر وظایف یگان حفاظت از آثار تاریخی است.

.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان