سایت امداد هوایی و آشیانه بالگرد استان در شهرستان سرخه افتتاح شد

سایت امداد هوایی و آشیانه بالگرد استان در شهرستان سرخه، در سفر استانی رئیس‌جمهوری و از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس با رئیس جمعیت هلال احمر از سالن یادگار امام استانداری سمنان افتتاح شد.

سایت امداد هوایی و آشیانه بالگرد جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران استان در شهرستان سرخه، زادگاه رئیس‌جمهوری واقع شده است.

این سایت با زیربنای دو هزار و ۱۰۰ مترمربع شامل آشیانه، فضای اداری، مهمانسرا، تعمیرگاه، تأسیسات و باند فرود بالگردهای امدادی هلال احمر است.

سایت امداد هوایی و آشیانه بالگرد جمعیت هلال احمردارای مساحت سه هزار مترمربع بوده و برای احداث و بهره‌برداری از آن، ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

۲۰ میلیارد ریال از هزینه احداث این سایت امدادی از محل اعتبارات عمرانی تخصیصی به حوزه انتخابیه مرکز استان سمنان در اختیار نماینده سابق مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تأمین‌ شده است.

استان سمنان در مواقع بحران، معین امدادرسانی به استان‌های همجوار بوده و با توجه به وجود راه ارتباطی شریانی تهران- مشهد، بهره‌برداری از سایت امداد هوایی و آشیانه بالگرد در استان سمنان از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار است.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در این آیین با بیان اینکه هم اکنون ۲۴بالگرد امدادی در سطح کشور وجود دارد، گفت: ۲۰ بالگرد دیگر در سطح کشور نیاز است که امیدواریم با نگاه مسئولان و نمایندگان این امر انجام شود.

امیر حسین ضیایی با اشاره به افتتاح باند امداد رسانی اورژانس هوایی سمنان با حضور مسئولان و اعضای هیات دولت، بیان داشت: با افتتاح این طرح در سمنان، شش باند فرود بالگرد به ظرفیت موجود سطح کشور افزوده شده است.

ضیایی با بیان اینکه از میان ۲۴ بالگرد موجود در هلال احمر ۱۰ فروند بالگرد در دولت یازدهم خریداری شده است، بیان داشت: امروز تمامی کشور از امکانات اورژانس هوایی برخوردار هستند و تنها مشکل ما کمبود ۲۰ فروند بالگرد دیگر است که در سال جاری درخواست این میزان اورژانس هوایی به دست مسئولان و نمایندگان مجلس می‌رسد.

وی افزود: در سال جاری هشت میلیارد تومان هزینه برای تجهیز امکانات هلال احمر کشور انجام شده که افتتاح سکوی بالگرد اورژانس هوایی در سرخه و ایجاد زیرساخت‌هایی مانند پایگاه اورژانس استان هرمزگان، خوزستان، کردستان، کرمانشاه و… از جمله این اقدامات است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان