۶۲ درصد تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری در استان سمنان اجرایی شد

استاندار سمنان از اجرایی شدن بیش از ۶۲ درصد تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا خباز در نشست فعالان و نخبگان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی استان سمنان با رئیس‌جمهور در سالن اجتماعات جمعیت هلال‌احمر این استان برگزار شد اظهار داشت: امروز وحدت ارزشمندی بین مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در جامعه در استان سمنان وجود دارد.

وی با اشاره به انعقاد بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در این استان گفت: ۶۲ درصد تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری در سمنان عملیاتی شده است.

استاندار سمنان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی برای مشارکت در توسعه استان سمنان و سرمایه‌گذاری در این استان پس از همایش سرمایه‌گذاری سال گذشته در این استان گفت: درمجموع ۵۶ هزار میلیارد ریال تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در استان سمنان امضاشده است.

خباز با اشاره به برخی ویژگی‌های این استان عنوان کرد: استان سمنان یکی از قطب‌های بزرگ معدنی کشور بوده و در تولید برخی مواد معدنی نخستین استان کشور است.

وی با اشاره به ظرفیت مهم دانشگاهی و صنعتی موجود در استان سمنان عنوان کرد: می‌توان از این ظرفیت‌ها در کنار آموزش‌وپرورش و سطح سواد مردم این استان در راستای توسعه آن استفاده کرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه وجود امکانات و استعدادهای بی‌نظیر موجود در این استان می‌تواند تسهیل‌ گر اشتغال پایدار در سمنان باشد اضافه کرد: باید از این ظرفیت‌ها بهره برد.

خباز با اشاره به وضعیت تخصیص اعتبارات سفر هیئت دولت به استان سمنان عنوان کرد: تاکنون بیش از پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از بودجه مصوبات سفر دولت یازدهم به استان سمنان تخصیص‌یافته است.

خباز با بیان اینکه استان سمنان در راستای اجرای منشور حقوق شهروندی نیز یکی از استان‌های پیشرو و برتر در کشور است عنوان کرد: سامانه حقوق شهروندی از ابتکارات استان سمنان بود که چندی پیش با حضور مسئول اجرای منشور حقوق شهروندی کشور افتتاح شد.

به گفته وی، برنامه تبیین حقوق شهروندی در استان سمنان ابلاغ و در این راستا تاکنون ۲ عنوان کتاب به چاپ رسیده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان