سایه سنگین آلودگی هوا بر سر ساکنان دیار قومس

آخرین هفته آبان برای ساکنان سمنان علی الخصوص افراد سالمند و بیماران ریوی بسیار سخت بود چرا که آلودگی هوا نفس کشیدن را ناممکن کرده بود..

به گزارش خبرنگار مرآت، آلودگی هوا این روزها طوری شده است که هر روز در سراسر کشور اخبار زیادی راجع به این موضوع می‌شنویم این درحالی است که حال و هوای شهر سمنان هم ناخوش است.

آخرین هفته آبان برای ساکنان سمنان علی الخصوص افراد سالمند و بیماران ریوی بسیار سخت بود چرا که آلودگی هوا نفس کشیدن را ناممکن کرده بود.

آلودگی هوا تا چندی پیش بیشتر در کلان شهرها مانند تهران رخ می داد که معضلی برای آن شهر بود اما گویا سمنان هم در آلودگی هوا به سر می برد و این آلودگی ها به اینجا هم رسیده است.

خانم ابتکار همچنان بر ادعاهای خود مبنی بر بهبود هوای کلانشهرها تأکید می‌کند این درحالی است که نه تنها آلودگی در کلان شهر ها بهبود نیافته بلکه به شهرهای کوچک هم رسیده است.

متأسفانه این روزها هوای سمنان قربانی شهرک صنعتی و خودروها است که از عوامل اصلی آلودگی به‌شمار می‌‏روند.

کارخانجاتی در این شهر فعالیت می کنند که آلودگی آنها بیش از پیش است اما مسئولان امر چاره ای برای آنها نمی اندیشند از کارخانه فروسیلیس تا کارخانه های شهرک صنعتی همه باعث آلودگی این شهر شده اند.

به گفته میرشجاع کارشناس هواشناسی استان سمنان آلودگی هوای سمنان به علت پایداری و سکون جوی است که از هفته اخیر تاکنون افزایش آلایندگی هوا را در برداشته است.

این کارشناس هواشناسی گفته بود که پنجشنبه با بارش باران این آلودگی از شهر سمنان پاک خواهد شد اما بارشی در این شهر رخ نداد و هم اکنون نیز شاهد آلودگی در سطح شهر هستیم گویا مه همه جا را فرا گرفته است.

سمنان چشم در انتظار بارش باران و پاکی هوا دوخته است و از مسئولان انتظار می‌‏رود دست روی دست نگذارند و چاره ای بیاندیشند تا قبل از این‌که آسمان شهرمان همانند بسیاری از شهرها بدون ستاره نشده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان