۵۰ سکه دوران صفویه در سمنان کشف شد

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از کشف ۵۰ عدد سکه تاریخی عصر صفوی از یک راکب موتورسیکلت در شهر تاریخی سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان،یدالله یحیی‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این سکه‌ها از نوع مسی بوده و دارای ارزش تاریخی هستند.

وی با اشاره به چگونگی کشف این اشیاء با ارزش تاریخی، خاطرنشان کرد: این ۵۰ سکه از سوی ماموران کلانتری ۱۱ سمنان و در حین گشت کشف شدند.

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان تصریح کرد: ماموران پلیس بعد از مشکوک شدن به این راکب، از وی بازرسی کرده و این سکه‌ها را کشف می‌کنند.

وی از تشکیل پرونده قاچاق و حمل اشیاء تاریخی برای این فرد خبر داد و گفت: پرونده این فرد به انضمام ۵۰ سکه‌ مسی و تاریخی کشف شده به دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان ارسال شد.

یحیی‌پور، حمل و خرید و فروش اشیای تاریخی را جرم برشمرد و افزود: براساس موازین قانونی خرید و فروش اشیاء تاریخی و یا حفاری اماکن تاریخی با هدف یافتن این اشیاء جرم محسوب شده و متخلفین علاوه بر جریمه نقدی و تحویل کامل اشیاء به ۶ ماه تا سه سال حبس محکوم می‌شوند.

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه این اشیاء تاریخی در شمار میراث فرهنگی کشور محسوب می‌شوند، تصریح کرد: دادسرا پس از طی مراحل و تشریفات قانونی این اشیاء تاریخی را به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تحویل می‌دهد.

وی اضافه کرد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز معمولا این اشیاء تاریخی را پس از ثبت رسمی به موزه تحویل می‌دهد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان