سفر به طبیعت رنگارنگ مازندران در فصل پاییز

پاییز به‌دلیل طبیعت رنگارنگش، یکی از بهترین زمان‌های سال برای سفر به مناطق مختلف استان مازندران است. زیرا با شروع فصل پاییز، دمای هوا مطبوع و خنک بوده و همانند هوای تابستان رطوبت ندارد. طبیعت بکر و زیبای این استان با نمایی شگفت‌انگیز و مملو از رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد هم از دیگر مواردی است که شمار زیادی از گردشگران را به سوی خود می‌کشاند.
ما در این‌جا می‌خواهیم شما را با مناطق گردشگری جذاب استان مازندران در فصل پاییز آشنا کنیم تا با سفر به این مناطق و اقامتی چند روزه لحظات خوشی را تجربه کنید و با آرامشی که از طبیعت بکر این استان کسب می‌کنید، با انرژی زیاد و روحیه‌ای تازه، روزهای پرفراز و نشیب زندگی را سپری کنید.

آشنایی با جاذبه های طبیعی مازندران در پاییز

استان مازندران دارای جنگل‌‌ها، دشت‌ها، تالاب‌ها و مکان‌های تفریحی بیشماری است که در فصل پاییز، تبدیل به یک تابلو نقاشی بسیار زیبا شده و نمای زیبایی را به گردشگران هدیه می‌دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی این مناطق بپردازیم.

جاده چالوس

جاده چالوس یکی از مسیرهای ارتباطی به استان مازندران است. اگر فصل پاییز را برای سفر به این استان انتخاب کرده‌اید، پیشنهاد ما، عبور از جاده پر پیچ‌و‌خم چالوس است تا شاهکاری از رنگ‌ها و نقش‌ها را در جنگل‌های انبوهی که در مسیر این جاده واقع شده، مشاهده نمایید.


منبع

دریاچه شورمست

دریاچه شورمست سواد ‌کوه، یکی از مناطق جذاب و دیدنی مازندران است. زیبایی‌های این دریاچه آن را به بهشت مازندران معروف کرده است و برای افراد علاقه‌مند به طبیعت می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد. در اطراف دریاچه شورمست، جنگل‌های انبوه توسکا، جنگل ارفع ده، قلعه کنگلو، غار اسپهبد خورشید، جنگل درختان راش قرار گرفته که در فصل پاییز برگ‌های درختان این مناطق ترکیبی از رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز به خود می‌گیرند.
از دیگر تفریحات این دریاچه، قایق‌سواری، ماهیگیری، اسب‌سواری در اطراف دریاچه، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی در جنگل‌های اطراف دریاچه و غیره است. دریاچه شورمست در مسیر جاده فیروزکوه و ۲۵۰ کیلومتری تهران قرار گرفته است.

روستای ناتر

روستای زیبای ناتر با قرار گرفتن در دل رشته کوه‌های البرز و واقع شدن در مرتفع‌ترین جاده چالوس، توانسته طبیعتی بکر و چشم‌نواز را به شما هدیه دهد. خانه‌های این روستای ۲۵۰۰ ساله با معماری سنتی، زیبایی آن را به ‌خصوص در فصل پاییز، دو‌چندان کرده است و گردشگران را وسوسه می‌کند تا در کوچه‌ پس کوچه‌های آن همراه با یک دوربین عکاسی قدم بزنند.
مناطق بارینگتون، کندیچال، قلقله چشمه، ککی چشمه، چشمه لنار، چشمه شفابخش درایو، رودخانه آیسورار از دیگر جاذبه‌های گردشگری، در حوالی روستای ناتر هستند.

مرداب رنگی هسل

در دل جنگل مشعل موزی واقع در جاده چالوس، مردابی جذاب و دیدنی به نام هسل، قرار گرفته است. از جذابیت‌های این مرداب، رنگبندی زیبای آن در هر فصل از سال است. زیرا رنگ مرداب هسل، انعکاس طبیعت اطراف منطقه را نمایش می‌دهد، به‌عنوان مثال، مرداب در بهار و تابستان، سبز رنگ و در فصل پاییز، به رنگ قرمز و نارنجی در می‌آید.

دریاچه ارواح

دریاچه ارواح یکی از زیباترین جاهای دیدنی نوشهر در استان مازندران است. این دریاچه که در میان بومیان این منطقه، ممرز هم نامیده می‌شود، در ارتفاعات جنگلی شمال ایران قرار دارد. اطراف دریاچه ارواح، از درختان توسکا و ممرز پوشیده شده است. فضای وهم‌انگیز و وجود مه در اطراف دریاچه، فضایی اسرار‌آمیز با طبیعتی بکر در فصل پاییز را برای گردشگران تداعی می‌کند.

تله‌کابین رامسر

یکی از مکان‌های گردشگری و تفریحی استان مازندران در فصل پاییز، تله‌کابین رامسر است. این تله‌کابین، شما را تا ارتفاع ۲۰۰ الی ۹۰۰ متر از سطح زمین بالا می‌برد و این‌بار می‌توانید طبیعت بکر و رنگارنگ جنگل‌های البرز و منظره زیبای دریا را از بالا نظاره کنید.

جنگل راش

برای فرار از هیاهوی شهر و شنیدن صدای آرامش‌بخش آب رودخانه در یک روز به‌یاد ماندنی، پیشنهاد من پیاده‌روی در جنگل زیبای راش در فصل پاییز است. این جنگل زیبا و بکر که به‌عنوان جنگل پاییزی هم شناخته می‌شود، در استان مازندران و در بخش دودانگه شهر ساری و در نزدیکی روستای سنگده قرار گرفته و بزرگ‌ترین منبع چوب درخت راش به شمار می‌آید.

جنگل الیمستان

از دیگر مناطق گردشگری مازندران در فصل پاییز، با وجود چشمه‌های فراوان، دشت‌های پهناور، اسب‌های زیبا، طبیعت بکر و دست نخورده، جنگل الیمستان است. این جنگل در ۲۰ کیلومتری آمل است. اگر می‌خواهید از تهران عازم این جنگل شوید، باید جاده هراز را انتخاب کنید. از دیگر جاذبه‌های این جنگل، نقش پای رستم است. بومی‌های منطقه بر این باورند، رستم در این محل زانو زده و از آب دریا نوشیده است و این اثر هم جای پاهای رستم است.

دشت دریاسر تنکابن

دشت دریاسر واقع در جنوب شهر تنکابن، طبیعتی زیبا و شگفت‌انگیز را در فصل پاییز به ارمغان می‌آورد. برای رسیدن به این دشت زیبا از تهران، باید از سمت جاده هراز به سمت امامزاده قاسم حرکت کنید. در انتهای جاده به روستایی به‌نام عسل محله می‌رسید. پس از رسیدن به این روستا، باید یک ساعت و نیم، مسیری مملو از چشمه‌ها و تپه‌های زیبا را پیاده‌روی کنید تا به دشت دیدنی دریاسر برسید.
رودخانه‌ای جاری از ارتفاعات سیالان، کوه‌های پوشیده شده از گونه‌های گیاهی، جنگل‌های اطراف و قله سیالان از دیگر جاذبه‌های گردشگری دشت دریاسر تنکابن هستند که جان تازه‌ای به این منطقه زیبا در فصل پاییز می‌بخشند.

جنگل پلنگ دره

جنگل بکر پلنگ دره، تابلوی نقاشی رنگارنگی از شگفتی‌های آفرینش، در فصل پاییز است. این جنگل زیبا در مسیر شهر شیرگاه از توابع مازندارن، واقع شده که به همراه آبشارهای زیبا و رودخانه‌های خروشان، منظره‌ای چشم‌نواز و زیبایی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

پارک جنگلی بزچفت بابل

از دیگر مناطق گردشگری شمال کشور که در ۲۲ کیلومتری شهر بابل واقع شده، پارک جنگلی بزچفت بابل است. از شگفتی‌های این منطقه، که با عنوان پارک جنگلی بابل کنار هم شناخته می‌شود، قدم زدن بر روی برگ‌های قرمز رنگی است که هم‌چون فرشی سطح زمین را پوشانده‌اند.
در میان این پارک جنگلی، آبشار و چشمه کوچکی وجود دارد و در نزدیکی آن هم، جاذبه‌های گردشگری دیگری مانند مسجد چهار سوق و آبشار تیرکن قرار گرفته است.

شهر سرخرود

شهر سرخرود یکی دیگر از شهرهای زیبای مازندران با طبیعتی جذاب و زیبا، همراه با جنگل‌ها، تالاب‌ها و رودخانه‌هاست. اگر در فصل پاییز به این شهر سفر کنید، می‌توانید پروازهای دسته جمعی پرندگان مهاجر نظیر غاز، قو و اردک وحشی را از نزدیک ببینید که برای فصل زمستان به این قسمت مهاجرت کرده‌اند. منظره‌های اطراف تالاب‌ها در سرخرود و روستاهای اطراف آن، مقاصد گردشگری بسیار جذابی، در فصل پاییز هستند.

نکاتی برای سفر به مازندران در فصل پاییز

سفر در فصل پاییز می تواند شگفتی های دیگری چون تغییرات ناگهانی دما و شرایط آب و هوایی را هم به همراه داشته باشد. بنابراین بهتر است در زمان سفر ملزوماتی نظیر بارانی، چتر، لباس گرم و کفش‌های ضد آب و مخصوص پیاده‌روی همراه خود بیاورید. در ضمن توصیه ما به شما عزیزان اقدام به رزرو اقامتگاه از سایت اتاقک، قبل از سفر می‌باشد تا بدون هیچ ‌گونه نگرانی، از مناطق مختلف شمال کشور دیدن کنید و در زمان سفر با کاهش دما و باران‌های پاییزی غافلگیر نشوید.
برای رزرو اقامتگاه از سایت اتاقک، فقط کافی است به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و پس از مشخص نمودن محل اقامت خود، مکان مورد نظرتان را بر اساس نیاز و بودجه، مشخص نمایید.